به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آبادخبر ، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) روز دوشنبه به منظور افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی زلزله زده به کرمانشاه سفر کرد. عصر امروز در آئینی در دهستان حسن آباد شهرستان اسلام‌آباد غرب ۵۳۲ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده  به صورت نمادین افتتاح کرد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار واحد از مجموع ۱۰۰ هزار واحد تخریب شده در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه با کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شد.

وی با بیان اینکه این واحدهای احداثی از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و مقاوم است، افزود: برای بازسازی این واحدها در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به مشارکت مردم در بازسازی این مناطق گفت: بازسازی این مناطق یک کار جهادی بود و با توجه به بالا بودن هزینه‌های ساخت و ساز، دولت هم با تمام قدرت پای کار بود و مردم هم مشارکت خوبی داشتند.

فتاح در ادامه افزود: مردم این مناطق به نظام وفادار هستند و با وجود تمام سختی‌ها همواره از انقلاب حمایت کرده‌اند که نمونه آن را در جنگ تحمیلی دیدیم که مردم کرمانشاه به خوبی از کشور حراست کردند و به نوعی مردم ایران وام دار مردم این مناطق هستند.

وی بیان داشت: کمیته امداد حتی یک روز کار خدمت رسانی به مددجویان در این مناطق را تعطیل نکرده و طی یک سال تمامی واحدهای مسکونی مددجویان را بازسازی و احداث کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بعد از بازسازی ایجاد اشتغال نیز اهمیت دارد چون بازسازی تا مدتی دیگر پایان می‌یابد و از این به بعد باید به فکر این کار مهم برای مددجویان باشیم و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان در این مناطق است.

گفتنی ست؛ در این مراسم  حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب، دکتر دکتر خدر ویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه و مهندس سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه؛ ضمن خیر مقدم به مهندس فتاح رئیس کمیته امداد کشور، گزارشی از خدمات انجام شده در زلزله سال گذشته را ارائه نمودند.

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهر شهیدان مرصاد  در این آئین از زحمات کمیته امداد شهرستان و استان، بنیاد مسکن و مجموعه دست اندرکاران فرمانداری و استانداری کرمانشاه در خدمت رسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر و تشکر نمود.

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :