به گزارش کلهرنیوز ،  هوشنگ بازوند روز شنبه در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان دالاهو اظهار داشت: برای فراهم کردن زیرساخت های لازم و تسهیل در روند دریافت مجوزهای سرمایه گذاری، به دنبال الحاق سراب کرند به حریم شهری هستیم.
او گفت: برای حل مشکل آب شرب شهر کرند نیز در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم برای خرید ۲ دستگاه تصفیه آب را تامین و در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تعدادی از اهالی روستای زلزله زده زرده مایل به انتقال به محل تعیین شده جدید نیستند، افزود: مقرر شد بنیاد مسکن با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری اجازه دهد این افراد در همان محل قبلی، واحدهای خسارت دیده خویش را بازسازی کنند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: روند بازسازی دیگر واحدها نیز در محل جدیدی که جانمایی شده؛ طبق روال معمول در حال انجام است. همچنین مقرر شد جاده دسترسی روستا که در زلزله دچار آسیب شده نیز به شکل مناسبی ترمیم شود.
بازوند افزود: دامپروری یکی از پتانسیل های منطقه دالاهو است و در همین را راستا دولت وام های کم بهره مناسبی را در اختیار متقاضیان احداث واحدهای دامداری قرار دهد.
وی اظهار داشت: تاکنون کار بازسازی ۱۱ هزار واحد دامی خسارت دیده به اتمام رسیده است و کار بازسازی ۲ هزار واحد باقی مانده نیز در حال انجام است.
استاندار کرمانشاه با همراهی معاون عمرانی استاندار و در قالب یک سفر یک روزه از شهرستان دالاهو بازدید کرد. وی در این سفر از منطقه سیاحتی سراب کرند، تاسیسات آب و فاضلاب شهری، گاوداری صنعتی هلته، روستای زلزله زده زرده و همچنین اماکن زیارتی منطقه که در زلزله آسیب دیده بودند؛ بازدید کرد.
شهرستان دالاهو با ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :