به گزارش کلهرنیوز ، سرهنگ «محمد حیدری» روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: آمار مجروحان حوادث رانندگی در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و آمار کشته شده ها نیز سه درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: عمده تصادفات رانندگی در ۶ محور استان شامل کرمانشاه به کامیاران، کرمانشاه به اسلام آبادغرب، کرمانشاه به روانسر، بیستون به سنقروکلیایی، روانسر به پاوه و قصرشیرین به سرپل ذهاب رخ می دهد.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: بیشترین تلفات جاده ای در محور کرمانشاه به کامیاران با ۳۳ کشته و ۲۶۲ مجروح و سپس محور کرمانشاه به اسلام آبادغرب با ۳۰ کشته و ۴۱۷ مجروح رخ داده است.
رئیس پلیس راه استان همچنین محور کرمانشاه به روانسر با ۲۴ کشته و ۱۴۱ زخمی را سومین نقطه حادثه خیز استان معرفی کرد و گفت: مسیر بیستون به سنقروکلیایی نیز با ۱۹ کشته و ۸۷ مجروح در رده بندی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: محور روانسر به پاوه با ۱۴ کشته و ۲۲۰ مجروح و قصرشیرین به سرپل ذهاب با ۱۴ کشته و ۵۰ مجروح نیز در رده های پنجم و ششم محورهای پرسانحه استان قرار دارند.
سرهنگ حیدری همچنین با بیان اینکه بیشترین افراد کشته شده در رنج سنی ۲۰ تا ۵۰ سال قرار دارند، گفت: متاسفانه ۲۰ درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز دچار ضایعه نخاعی می شوند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تصادفات به علت واژگونی خودرو و ۷۰ درصد کل تصادفات نیز در جاده های اصلی اتفاق می افتد.
وی همچنین به علل شکل گیری تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با ۳۸ درصد، عدم توجه به جلو با ۲۲ درصد و انحراف به چپ با ۱۲ درصد عمده ترین علل سوانح جاده ای هستند.
سرهنگ حیدری با بیان اینکه ۵۲ درصد افراد به دلیل ضربه به سر فوت کرده اند، گفت: شکستگی با ۲۶ درصد و خونریزیهای داخلی با ۱۶ درصد بیشترین علل مرگ و میز در جاده هاست.

آغاز طرح نورزی پلیس راه از ۲۵ اسفند
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به آغاز طرح ویژه نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند اشاره کرد و گفت: این طرح تا ۱۷ فروردین ادامه پیدا می کند.
وی گفت: در این طرح ۱۰۵ گشت محسوس و نامحسوس در جاده ها به منظور کمک به شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین برخورد با رانندگان متختلف حضور دارند.
سرهنگ حیدری همچنین با ااشلره به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی سفرهای نوروزی و افزایش روزهای تعطیل، گفت: در طرح ویژه نوروزی خود از ظرفیت دانش آموزان و ۵۰۰ نفر از راهوران محله نیز استفاده می کنیم.
این مقام انتظامی، یادآوری کرد: علاوه بر استقرار گشت های پلیس در جاده ها، ۱۱۰ دوربین ثابت و سیار ثبت تخلف نیز در جاده های استان بکارگیری می شود.
وی تصریح کرد: در این میان راننده ای که در طول مسیر مرتکب سه تخلف سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ گردد، خودروی وی به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.
سرهنگ حیدری در پایان با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال، ۲۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷۰ نفر نیز زخمی شدند، ابراز امیدواری کرد تا رانندگان با رعایت قوانین و مقررات از بروز سوانح و حوادث جاده ای جلوگیری کنند./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :