به گزارش کلهرنیوز  ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین براری اظهار داشت: از آنجایی که موضوع سرقت یکی از دغدغه‌های شهروندان است پلیس برای رفع این دغدغه مندی به صورت جدی وارد عمل شده و ۳۸ باند با یک هزار و ۷۷ نفر را منهدم و دستگیر کرده است.

وی گفت: در بحث دستگیری ۳۲ درصد و در موضوع کشف سرقت نیز از ابتدای سال جاری تا روز ۲۰ اسفند، به ترتیب ۳۲ و ۲۲ درصد رشد داشته‌ایم.

سرهنگ براری تصریح کرد: پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از دیگر اقدامات پلیس بوده و در این راستا ۲۵۸ طرح اجرا که در نتیجه آن ۱۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۴ هزار و ۲۸۷ نفر نیز در ارتباط با این قضیه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: از مجموع افراد دستگیر شده در ارتباط با موضوع مواد مخدر، ۴۸۲ نفر آنها قاچاقچی، ۷۵۴ نفر خرده فروش و ۳ هزار و ۵۱ نفر نیز معتادان متجاهر بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رشد ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان کرمانشاه، از پلمپ ۴۱ واحد مسکونی و ۷۹ مغازه که به پاتوق معتادان تبدیل شده و در ان به استعمال و خرید و فروش مواد مخدر می‌پرداختند خبر داد.

سرهنگ براری در ادامه از کشف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار حبه قرص روانگردان نیز خبر داد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه مقابله با پدیده قاچاق را از دیگر برنامه‌های پلیس کرمانشاه برشمرد و گفت: در ۱۱ ماه و ۲۰ روز سپری شده از سال بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق که عمده آنها در حوزه سیگار، لوازم خانگی، پوشاک، تجهیزات پزشکی و گوشی‌های تلفن همراه بود، کشف شد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات قبال توجه پلیس مبارزه با ناامنی و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی بوده که در این راستا ۲۸۰ تن از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

سرهنگ براری در ادامه به ارجاء ۸ هزار پرونده به واحدهای مشاوره‌ای و مددکاری کلانتری‌های شهرستان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: ۶۶ درصد این پرونده‌ها با مشاوره‌های ارائه شده منجر به سازش شده و از ارسال آنها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه همچنین از استقرار کانکس‌های پلیس در ایام پایانی سال و در ۱۲ نقطه از شهر که اماکن تاریخی، تجاری و تفریحی مستقر هستند، خبر داد و گفت: علاوه بر این کار گشت‌های پلیس نیز تقویت شده است تا در این ایام و همچنین تعطیلات نوروزی مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی خط قرمز پلیس را امنیت، آرامش و آسایش مردم عنوان و تاکید کرد: همکاران ما با تمام وجود از امنیت شهروندان دفاع و اجازه ناامنی و بی نظمی به افراد سودجود و متخلف نمی‌دهند.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :