به گزارش کلهرنیوز ، نوربخش حاتمی با بیان اینکه طی چند روز اخیر و در اثر بارندگی و جاری شدن سیل ۱۸.۵ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی و اطلاع رسانی صورت گرفته در خصوص احتمال سیل از میزان خسارت تا حد قابل توجهی پیشگیری شده و عمده خسارت ناشی از طغیان آب رودخانه‌ها و تخریب واحدهای سنتی پرورش دام است.

وی با اشاره به اینکه آب گرفتگی اراضی کشاورزی غالباً گندم، جو و کلزا بوده است، افزود: در سطح حدود ۸۰۰۰ هکتار آب گرفتگی مزارع داشتیم که بر اساس برآورد اولیه ۱۰ میلیارد تومان خسارت به این اراضی وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: بیشتر اراضی خسارت دیده در ثلاث باباجانی، اسلام آباد غرب، دالاهو، روانسر، گیلانغرب، سرپل ذهاب، صحنه، سنقروکلیایی و کنگاور می‌باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اراضی یاد شده، در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب آب گرفتگی باغات در سطح حدود ۵۱۰ هکتار رخ داده که حدود یک میلیارد تومان برآورد خسارت شده و همچنین در شهرستان دالاهو نیز بارش تگرگ در حدود ۱۰۰ هکتار باغ خسارت زده است.

حاتمی با بیان اینکه ۱۴۱ رأس دام سبک در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه و عشایر کوچ رو همچنین ۲ رأس دام سنگین نیز در شهرستان دالاهو با برآورد خسارت حدود ۲۵۰ میلیون تومان تلف شده‌اند.

وی به خسارت وارده به واحدهای تولیدی دامپروری پرداخت و گفت: ۱۳ واحد شامل ۱۱ واحد سنتی و ۲ واحد صنعتی خسارت دیده‌اند که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت شده که در شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب وسنقروکیلیایی فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این واحدها از ۵ تا صد درصد تخریب شده‌اند که واحدهای تخریبی کلاً شامل اسطبل‌های سنتی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر به انهار و کانالهای آبرسانی مزارع و باغات و لایروبی کانال‌ها در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپلذهاب خسارت زده خاطرنشان کرد: سطح خسارت به میزان ۳۵ کیلومتر بوده که ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن برآورد خسارت شده است.

حاتمی با بیان اینکه خسارت وارده به بخش شیلات و تلفات آبزیان را حدود ۵۱ هزار قطعه به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت اعلام کرد و بیان داشت: همچنین خسارت به جاده‌های بین مزارع شیلاتی به میزان ۱۰۰ متر و نیم میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه خسارت وارده به جاده‌های بین مزارع کاشت درختان منابع طبیعی را ۱۴۴ کیلومتر به مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خسارت عشایر استان افزود: خسارت وارده به جاده‌ها و راههای عشایری به میزان ۲۵۰ کیلومتر و۱۰۰ میلیون تومان همچنین ۲۰ تخته سیاه چادر عشایر کوچ رو به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برآورد خسارت شده است.

وی در پایان از خسارت به ۳۰ دهنه پل مربوط به امور عشایری و عشایر کوچ رو با برآورد خسارت به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

منبع:به نقل از مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :