به گزارش کلهرنیوز ،  جلیل بالایی روز پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های استان در سرسرای اجتماعات مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین به دستوالعمل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به همه فرماندهان نظامی استان اعم از سپاه، ارتش، بسیج و انتظامی اشاره کرد و افزود: سرلشکر باقری در این دستور العمل از همه فرماندهان نیروهای مسلح استان خواسته با تمام نیروها و تجهیزات خود در راستای کمک به مدیریت بحران استان ها بسیج شوند و در تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی قرار گیرند.
او در ادامه بارش های روزهای آتی را ۲ برابر قوی تر از بارش های روزهای گذشته اعلام کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاران ظرف ۴۸ ساعت آینده باید برای اقدمات پیشگیرانه حوزه کاریشان جلسه تشکیل دهند و با تجهیزاتی که دارند نسبت به رفع موانع و نقاط مساله دار که موجب آبگرفتگی، سیلاب و تخریب و غیره به ویژه در آبراه و روان آب ها اقدام کنند.
بالایی مهم ترین اقدام پیشگیرانه را خود مراقبی افراد و دستگاه ها در حوزه کاری خود دانست و اظهار داشت: اگر هر کس نسبت به مراقبت خود مانند تردد، توقف، اسکان در حریم و بستر رودخانه ها، حاشیه روان آب ها و معابر رعایت کنند مساله حادی پیش نخواهد آمد.
وی اضافه کرد: بحران و مسائل هر منطقه و شهرستان ممکن است با دیگری متقاوت باشد لذا از فرماندران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان می خواهیم با دستگاه های اجرایی تابعه جلسه تشکیل دهند و تمام نقاط مساله دار و مشکل ساز که در بارندگی ها ممکن است منجر به بحران شود را مرتفع و تجهیزات و امکانات را در حالت آماده باش قرار دهند.
بالایی در ادامه گفت: استاندار به شهرداران به ویژه شهردار شهر کرمانشاه دستور داده که مرخصی همه پرسنل شهرداری ها را لغو و تمام نیروهای خود را به حالت آماده باش قرار دهند و نقاط حساس شهری که ممکن است آبگرفتگی و سیلاب شهری در آن اتفاق بیفتد را شناسایی و برای مقابله با آن از قبل دستگاه های پمپاژ، کف کش، و انحراف آب را در حالت اماده باش قرار دهند.
او همچنین به شهردارهایی که رودخانه از وسط شهر آنها می گذرد مانند شهر کرمانشاه، اسلام آباد و سرپل ذهاب خواست جهت جلوگیری از بالا آمدن آب رودخانه به پاکسازی و رهاسازی آشغال و موانع روانی عبور آب رودخانه اقدام کنند و برای بالا آمدن آب رودخانه از قبل تدابیر لازم را تدارک ببینند.
بالایی همچنین نسبت به تخریب بافت های فرسوده شهری و روستایی و محلات حاشیه نشین بر اثر بارش زیاد باران را گوش زد کرد و از شهرداری ها، شرکت آب و فاضلاب، جمعیت هلال احمر، دهیاران، بخشداران و فرمانداران خواست از قبل آمادگی تخلیه آب و جابجای افراد را پیش بینی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود از جمعیت هلال احمر استان خواست تمام امکانات تغذیه ای، امداد و درمان، اسکان اضطراری، دستگاه های پمپاژ آب و سایر امکانات را در انبار همه شهرستان های استان مورد بازبینی و بررسی قرار دهند تا موقع بحران با مشکل مواجهه نشویم.
بالایی همچنین گفت: استاندار به شرکت آب منطقه ای استان دستور داده است که نسبت به تنظیم ورود و خروج آب به سدهای استان تیم های بسیار حرفه ای قرار دهد.
او در ادامه با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه و تمام سالن های ورزشی استان برای اسکان اضطراری مسافران و افراد سیل زده در نظر گرفته شده است، گفت: اگر لازم باشد مساجد نیز برای اسکان مسافران و سیل زدگان احتمالی در نظر گرفته خواهد شد.
طبق گفته مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیشترین بارش های هفته آینده استان در شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آباد ، دالاهو و هرسین اتفاق خواهد افتاد، لذا فرمانداران و دستگاه های اجرایی این شهرستان ها باید آمادگی بیشتری داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :