به گزارش کلهرنیوز به نقل از مرصاد ،  آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ۲۵ ماه ذیحجه شهادت امام کاظم (ع) و روز ۲۷ ذیحجه روز بعثت رسول خداست.

وی افزود: خداوند رسول گرامی را به عنوان اسوه و نمونه معرفی می‌کند که همه انسان‌ها و بشریت باید پشت سر این اسوه حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: امروز دنیا گرفتار جهل و نادانی است کسانی که ادعای رهبری سیاسی دنیا را دارند یک جهل مدرن دارند چرا که اگر جاهل و نادان نباشند مرتکب آدم کشی، ظلم، خیانت و جنایت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) مبعوث شد تا نورانیت، علم و دانش را به بشریت تزریق کند، خاطر نشان کرد: اگر انسان با اخلاق و موازین اسلامی تربیت شود دنیا مدینه فاضله می‌شود.

بعثت پیامبر (ص) بزرگترین حادثه تاریخ است

آیت الله علما بعثت پیامبر (ص) را بزرگترین حادثه قرن و روزگار دانست و گفت: در روز قیامت پرچم حمد و عبودیت بر دوش رسول خدا (ص) است.

وی ادامه داد: روز دهم فروردین سالروز رحلت آیت الله بروجردی است ایشان شخصیتی کم نظیر بود و در روز فوت او تمام پرچم‌های دنیا نیمه افراشته شدند.

خطیب جمعه کرمانشاه دوازدهم فروردین را روز عید انقلاب جمهوری اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: در این روز ۹۹ درصد مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی خودش را در دنیا نشان داده است و به عنوان یک قدرت در دنیا می‌درخشد و تمام تحریم‌ها و دشمنی‌ها به خاطر کلمه اسلام است.

آیت الله علما یادآور شد: سیزدهم فروردین روز طبیعت است و باید خانواده‌ها مراقب باشند به زراعت و باغ‌های مردم خسارت باغ وارد نکنیم چرا که حق الناس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در گذشت عده‌ای از هموطنان در حادثه سیل را تسلیت گفت و بیان داشت: این یک واقعیت تلخ بود که در شیراز و گلستان و برخی نقاط کشور خسارت وارد شد لذا همه ما باید دست به دست هم دهیم هر اندازه که کمک و یاری از عهده ما برمی آید برای هموطنان کوتاهی نکنیم.

مسئولان باید با اقدامات پیشگیرانه از میزان خسارت سیل کم کنند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: اگر چه حوادث طبیعی غیر قابل جلوگیری هستند اما مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید با اقدامات پیشگیرانه از میزان خسارت‌ها کم کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید حواسشان را جمع کنند و گوش به فرامین رهبر بسپارند که فرمود “آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند” و در این اتفاقاتی که روی می‌دهد به عمق خیانت و ناپاکی آنها پی می بریم.

آیت الله علما اسرائیل را غاصب معرفی کرد و بیان داشت: یکی از فریادهای امام راحل در سال ۴۲ همین قضیه غاصب بودن اسرائیل است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرد لذا همه ما باید نگاه و توجه مان به این امر باشد و در این راستا دولت و مردم سهم خود را ادا کنند.

نامگذاری امسال یک نسخه شفا بخش برای کشور است

خطیب جمعه کرمانشاه این نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری را یک نسخه شفابخش عنوان کرد و افزود: در این شرایط راه نجات مملکت در این نسخه نهفته است.

وی اظهار داشت: یکی از نکاتی که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند همین امر است.

آیت الله علما عنوان کرد: یکی از احمق‌ها گفته بود اگر آمریکا از برجام خارج شود مردم نان ندارند بخورند و یا اینکه جشن کریسمس را در تهران برگزار می‌کنیم که این تفکرات نهایت بی عقلی آنها را می‌رساند و از سخنان آنها نهایت خباثت و خیانت را می‌توان در کرد.

آمریکا به طور مطلق قابل اعتماد نیست

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا به طور مطلق قابل اعتماد نیستند و نباید به آنها توجه کرد و باید بدانیم که همان نسخه رهبری که “نگاهمان به داخل باشد” ما را از گرفتاری نجات خواهد داد.

آیت الله علما اذعان داشت: امروز ایران بر روی اقیانوس موشک خوابیده است و این مهم تفسیر همان ما می‌توانیم امام راحل است.

وی تاکید کرد: مسئولین باید حواسشان را جمع کنند و گوش به فرامین رهبر بسپارند که فرمود «آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند» و در این اتفاقاتی که روی می‌دهد به عمق خیانت و ناپاکی آنها پی می بریم.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خوش خدمتی که رئیس جمهور آمریکا به صهیونیست‌ها کرد بلندی‌های جولان را به اسرائیل ملحق کرد و سبب شد همه دنیا این حرکت را محکوم کنند چرا که اسرائیل غاصب است.

وی در پایان تاکید کرد: باید همه مردم از مسئول و غیر مسئول و دولت و غیر دولت سیاستمان این باشد که توجهمان به داشته‌هایمان باشد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :