به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با شاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى گفت: ایشان طبق سنت چند سال گذشته در جوار حرم مطهر امام هشتم حضور یافتند و در جمع زائران آن امام همام(ع) بیانات بسیار مهمى  را پیرامون مسائل كشور،مطرح فرمودند:

۱- تهدیدنمایى سال ۹۸، جنگ روانى دشمن است ۲- آنچه سران آمریكایى مى‌گویند یا از روى حماقت است یا جنگ روانى ۳- تحریم‌ها و ضعف‌هاى مدیریتى، دو عامل اصلى مشكلات كشور ۴- تجربه نشان داده اصلاحات اقتصادى در سایه تحریم‌ها اتفاق مى‌افتد.

وی افزود: در خصوص غرب و نحوه مواجهه ما با دولت‌هاى غربى، رهبر انقلاب به این نكات تأكید داشتند؛ ۱- باید از كمك غرب چشم بپوشیم ۲- زورگویى استعمارگران به كشورها، مختص ایران نیست ۳- تاریخ كشورمان مملو از خیانت غرب است ۴- در برجام، اروپا براى كمك به آمریكا از پشت به ما خنجر زد.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در رابطه موضوع اقتصاد و شعار رونق اقتصادى رهبرى معظم انقلاب به این نكات اشاره كردند؛۱- براى نجات اقتصاد كشور باید عالمانه، مجاهدانه و براى خدا كار كرد ۲- ظرفیت داخل كشور براى شكوفایى اقتصاد كافى است ۳-بعضى دستگاه‌ها خوب كار كرده‌اند اما بعضى‌ها هم تعلل مى‌كنند۴- حمایت از كالاى ایرانى سر جایش هست اما امسال باید تولید رونق پیدا كند۵-كسانى‌كه به رونق تولید كمك‌كنند پیش خدا ماجورند ۶- به‌شدت باید مراقب سواستفاده چى‌ها باشیم‌۷- حل مشكلات اقتصادى در گرو حل معضلات بانكى است ۸-تولید چه در سطح كوچك و چه بزرگ به حل مشكلات كشور كمك مى‌كند۹- مانع اصلى تحقق اقتصاد مقاومتى، واردات‌بى‌رویه است‌۱۰-همه دستگاه‌ها و مسؤولان باید كمك كنند تا تولید رونق بگیرد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: درآخرین محوركه تأكید بر مسائل كشور آینده نظام و انقلاب بود رهبر فرزانه انقلاب به این نكات تأكید داشتند؛۱- علاج مشكلات كشور این است كه شانه جوان‌ها زیر بار مسؤولیت برود۲-جوانان امروز باید هزینه استقلال كامل كشور را براى نسل آینده بپردازند ۳-در گام دوّم انقلاب باید ظرفیّت‌ها و فسادها شناخته و مقابله شوند۴-امروز دشمن براى تضعیف اراده ملت ایران، میلیاردها دلار هزینه مى‌كند۵-عمده پیشرفت‌هاى كشور توسط جوانان مومن صورت‌گرفته است‌۶- با وحدت جوان‌ها فرداى ایران بسیار بهتر از امروز خواهد بود.

وی عنوان کرد:  فراموش نباید كرد كه اگر یك ارزش و ضرورت به گفتمان فراگیر جامعه بدل نگردد، نمى‌تواند در روند كلان كشور اثرگذار باشد. لذا طبیعى است كه شعار سال باید به مطالبه‌اى عمومى جامعه اعم از مردم و مسؤولین و كارگران و كارفرمایان بدل شود.

وی در ادامه افزود: نوروز امسال به‌دلیل شرایط جوى، به تعطیلاتى ویژه و خاص تبدیل شد و خسارتهای جانی و مالی بسیاری به کشورمان وارد کرد اما باز هم این مردم عزیزمان بودند که با تنها نگذاشتن حادثه دیدگان، قرار گرفتن در کنار آنها، بازکردن درب منازل، ارسال آذوغه و لباس گرم و… از تلخی این اتفاقات ناگوار کاسته و جلوه های بیادماندنی از ایثار و همدردی، وحدت و انسجام ملی را به نمایش درآوردند.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: از این رو میتوان گفت خشم طبیعت در روزهای گذشته برای مردم و مسئولان کشورمان حاوی پیامهای تلخ و شیرین زیادی بود که ذیلاً به برخی از آنها اشاره میشود:

پیام اول) بخش زیادى از خسارتهای وارده به مردم و کشورمان ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت میباشد که از جمله آنها میتوان به تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای بی حساب و کتاب، تبدیل رودخانهها به خیابان و لایروبى نكردن رودخانههای موجود، عدم محاسبه دقیق در ساخت سدها و … اشاره کرد.

پیام دوم) آمادگی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى که از ابتداى بحران در مناطق سیل زده حضور پیدا كرده و با تلاشى وصف ناشدنى، به امدادرسانى پرداختند، بیانگر ویژگی‌های منحصر به فردی است که این نیروها نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورها دارد: سه ویژگى مهم نیروهاى مسلح كشورمان باعث درخشش دوباره آنان در این امتحان پیش آمده شد. اول آن‌كه این نیروها برآمده از متن و دل مردم بوده و خود را شریك غم و شادى مردم مى‌دانند. ویژگى دوم نیروهاى مسلح، داشتن روحیه از خودگذشتگى، فداكارى و ایثار است. این صفات والاى انسانى و ایمانى، باعث مى‌شود آنان براى كمك به هموطنان خود از هیچ تلاشى دریغ نكنند. نكته سوم و مهم دیگر، آمادگى و سرعت عمل بالاى نیروهاى مسلح است كه از آنان نیرو و توانى قابل اتكا و آماده براى ورود به شرایط بحرانى مى‌سازد.

پیام سوم) لزوم آمادگی مسئولان کشور در همه سطوح و جایگاهها برای قرار گرفتن در کنار مردم، تدبیر و کمک به حادثه دیدگان. نوروز، تعطیلات و یا هر بهانه ای دیگر برای توجیه عدم آمادگی و حضور مسئولان کشور قابل قبول نیست. پیامی که میتوان ضرورت آن را از دو پیام مقام معظم رهبری استنباط کرد. معظم له در پیامهای خود تاکید کردند كمك‌هاى مردمى و ورود دستگاه‌هاى عمومى به عرصه‌ى امداد و جبران خسارت‌ها وظیفه‌ى مهمى است كه مى تواند گوشه‌اى از آلام آن مردم عزیز را برطرف كند و از امام جمعه شیراز خواستند تا در تلاش براى غمگسارى و جبران مصیبت‌ها و خسارت و كمك به مردم، با مسؤولین دولتى همكارى و همگان را توصیه به‌سرعت و جدیت در انجام وظیفه نمائید.»

پیام چهارم) آمادگی و پیشتازی مردم خوب و نوع دوست کشورمان میباشد که لحظه ای از غافله کمک دهندگان جا نمانده و با نمایش جلوه های زیبایی از گذشت و ایثار بار دیگر نشان دادند که در دستگیری از هموطنانش منتظر هیچ پیام و دستوری نیستند. این مردم نشان دادن مستحق رحمت الهی هستند و انشاءالله خدای منان با الطاف خویش ضایعه از دست دادن تعدادی از هموطنان و خسارات مادی سیل اخیر را با برکات خویش جبران خواهد نمود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: اقدام ترامپ با هر هدفى كه صورت‌گرفته باشد یك اصل مهم را آشكار مى‌سازد و آن این‌كه سازش با آمریكا هیچ معنایى ندارد و آن‌ها جز حمایت از رژیم صهیونیستى هیچ هدفى براى خود تعریف نكرده‌اند. معامله قرن و یا هر طرح سازش دیگرى محكوم به شكست است چراكه در آن‌ها هیچ جایگاهى براى حقوق ملت فلسطین و جهان اسلام در نظر گرفته نشده و لذا تنها راه براى پایان دادن به وضعیت كنونى، تكیه بر اصل مقاومت است.

وی خاطرنشان ساخت:  اقدام آمریكا در قبال جولان یك اصل مهم را نشان داد و آن این‌كه هر قدم عقب نشینى در برابر دشمن، زمینه ساز پیشروى بیشتر آن مى‌شود. اگر سال گذشته جهان اسلام در برابر اقدام آمریكا مبنى بر انتقال سفارتش از تل آویو به قدس، اقدام واحد و محكمى صورت مى‌داد و یا زمانى كه آمریكا علیه جبهه مقاومت در منطقه تحریم وضع كرده، مقابله به مثل مى‌كرد امروز دیگر شاهد چنین گستاخى از سوى كاخ سفید نمى‌بودیم كه بخشى از خاك یك كشور اسلامى را به صهیونیست‌ها واگذار كند.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: نوع واكنش جهانى به اقدام ترامپ نشان داد كه برخلاف ادعاهاى آمریكایى‌ها، این كشور نه تنها دیگر جایگاه جهانى ندارد بلكه جهان یكپارچه در برابر آن قرار گرفته است. رفتار اخیر ترامپ سند دیگرى بر انزواى جهانى آمریكاست و نشان داد كه دیگر این تنها آمریكا نیست كه تصمیم مى‌گیرد بلكه جهان مستقل از آن، به مقابله با یاقى گرى‌هاى آمریكا مى‌پردازد.

وی عنوان کرد:  با توجه به روابط نزدیك ترامپ و نتانیاهو، این مسأله وجود دارد كه ترامپ با اقداماتى همچون اعمال تحریم علیه جبهه مقاومت، اقدام مستقیم نظامى علیه سوریه و عراق، و در نهایت اعلام حاكمیت صهیونیست‌ها بر جولان به زعم خود سعى در دادن كمك انتخاباتى به نتانیاهو هستند.با این شرایط، مى‌توان گفت كه ترامپ با ادعاهاى واهى درباره جولان به‌دنبال تلخ كردن كام ملت‌هاى منطقه و به حاشیه راندن شیرینى‌هاى دستاوردهاى مقاومت است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: به بیان مقام معظم رهبرى «جریان‌هاى فكرى و عقیدتى، برخى به اوج رسیده و برخى زاده شده و فضاى ذهنى را از تعارضات، انباشته و حربه‌یى در دست قدرتمداران و آفتى در هوشیارى اسلامى و سیاسى مردم گشته و میدان را بر عَلَم‌دارانِ صحنه معارف اصیل اسلامى و صاحبان دعوت علوى، تنگ و دشوار ساخته بود. شعر و هنر، فقه و حدیث و حتّى زهد و ورع، در خدمت ارباب قدرت درآمده و مكمل ابزار زر و زور آنان گشته بود. در این دوران، دیگر نه مانند اواخر دوران بنى امیه و نه همچون دهساله اول دوران بنى عباس و نه شبیه دوران پس از مرگ‌هارون كه در هر یك، حكومت مسلط وقت، به‌نحوى تهدید مى‌شد؛ تهدیدى جدى دستگاه خلافت را نمى‌لرزاند و خلیفه را از جریان عمیق و مستمر دعوت اهل بیت(ع) غافل نمى‌ساخت.»

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ روز اعلام نتایج همه‌پرسى در مورد نوع حكومت پس از انقلاب اسلامى افزود: اولین نشانه مردم‌سالار بودن انقلاب اسلامى حضور همه‌جانبه اقشار مختلف مردم در انقلاب بود. انقلاب اسلامى برخلاف بسیارى از انقلابات مشهور قرون جدید كه یا مبتنى بر منافع طبقاتى شكل‌گرفته‌اند و یا توسط بخش خاصى از جامعه هدایت و حمایت شده‌اند و اهداف خاص قشرى، طبقاتى، فرقه‌اى را هدف قرار داده‌اند، نهضتى بود كه اهداف خود را منافع همه اقشار و طبقات و توده‌هاى ملت با همه اعتقادات و گرایش‌هاى مذهبى قرار داده بود و به‌دنبال شكل‌گیرى نظامى بود كه همه مردم ایران زمین در آن از حقوق اولیه انسانى برخوردار باشند و با این اهداف توانسته بود كه همه اقشار مختلف جامعه را به صحنه مبارزه با رژیم كشانده و پیر و جوان، شهرى و روستایى، باسواد و بى‌سواد، و همه و همه را در این «اعتراض بزرگ» همراه نماید. به همین خاطر انقلاب اسلامى را بى‌شك مى‌توان بزرگ‌ترین انقلاب مردمى عصر حاضر نامید./به نقل از اسلام آبادخبر

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :