به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا ، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری شاهد بارشی به اندازه یک فصل خواهیم بود و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه بسیار محتمل است.
او با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل احتمالی افزود: تمام نقاط در خطر آبگرفتگی در حاشیه رودخانه آبشوران با صلاحدید فرماندار و شهردار کرمانشاه از صبح یکشنبه بسته شوند.
او همچنین گفت: ادارات کل دادگستری، ثبت اسناد، بنیاد شهید و دیوان محاسبات که در حاشیه آبشوران قرار دارند از فردا باید تعطیل شوند.
بازوند از شرکت آب استان هم خواست که نسبت به رفع موانع داخل رودخانه آبشوران اقدام کند.
او اظهار کرد: در خروجی رودخانه تنگ کنشت هم لایروبی خوبی توسط شهرداری صورت گرفته که امیدواریم بتواند پنج تا ۶ مترمکعب سیلاب را در ثانیه عبور دهد.

** دستور کلیدی به مخابرات
استاندار کرمانشاه، معاونان سیاسی- امنیتی و اقتصادی خود را مامور سفر به شهرستان‌های استان و بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل کرد و گفت: در صورت ضرورت باید بازارچه سومار هم تعطیل شود.
بازوند با اشاره به اهمیت نقش آفرینی دهیاران در بحران پیش‌رو گفت: بیش از هزار و ۶۶۰ دهیار و مدیر روستایی داریم که از امروز باید پای کار بیایند و کارایی خود را به نمایش بگذارند.
او تاکید کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند درباره رویدادهای مربوط به خود و بارش‌های پیش‌رو اطلاع‌رسانی کنند اما خبرهای حوادث باید از طریق ستاد حوادث استان اطلاع رسانی شود در غیر این صورت تبعات آن بر عهده منتشر کننده خواهد بود.
استاندار کرمانشاه همچنین از اداره مخابرات خواست که نسبت به شارژ و تامین باتری لازم برای تداوم فعالیت سایت‌های BTS اقدام کند تا در صورت قطعی ناگهانی برق، مشکلی در برقراری ارتباطات تلفنی ایجاد نشود.

** مخالفت استاندار با تعطیلی کارمندان زن
نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه از استاندار کرمانشاه خواست که با تعطیلی بانوان کارمند هم در این ۲ روز موافقت کند که با مخالفت بازوند مواجه شد.
استاندار کرمانشاه گفت: نقش بانوان در مدیریت بحران کمتر از مردان نیست اما در صورت صلاحدید مدیران دستگاه‌ها اعطای مرخصی به آنان مانعی ندارد.

** توصیه های مهم
ضرورت مدیریت سد دایک در شهرستان گیلانغرب، تهیه نورافکن و روشنایی لازم برای عملیات های شبانه توسط هلال احمر، راه اندازی شبکه پیام رسان اختصاصی برای هر شهرستان، ضرورت تدبیر پلیس راه برای کنترل ترددها و کاهش تصادفات، تداوم رهاسازی مدیریت شده آب سدهای استان، تعطیلی مسجد بروجردی در شهر کرمانشاه و لزوم حفاظت از مزارع پرورش ماهی از خطر سیل از دیگر نکاتی بود که مورد تاکید استاندار کرمانشاه قرار گرفت.
بازوند همچنین با تشکر از تلاش رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و آموزش مردم، از مدیریت شبکه زاگرس کرمانشاه هم خواست که آگاهی بخشی به مردم را تداوم و گسترش دهد.
در نشست امروز همچنین همه اقدامات ضروری برای کنترل بارش‌های سنگین هفته جاری و سیل احتمالی بررسی و وظیفه هر دستگاه مشخص و مصوب شد.
طبق اعلام سازمان هواشناسی طوفان و بارش شدید باران در استان کرمانشاه از عصر شنبه ۱۰ فروردین آغاز می شود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه و برای تمامی نقاط استان شدت می گیرد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :