به گزارش کلهرنیوز ، فریبرز کرمی اظهار داشت: با توجه به اینکه محور حمیل به ایلام به دلیل ریزش کوه مسدود شده است محور جایگزین اسلام‌آباد غرب – قلاجه – ایوان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سایر محورهای اصلی، شریانی و فرعی استان باز است عنوان کرد: تعدادی از راه‌های روستایی به‌ویژه در منطقه اورامانات، سنقر و کلیایی و کوزران مسدود است که با توجه به حجم بالای بارش‌ها اولویت بازگشایی با محورهای اصلی، فرعی و شریانی بود و در مرحله بعد به راه‌های روستایی پرداخته می‌شود.

کرمی با بیان اینکه از زمان آغاز بارش‌ها ۱۰۰ مورد ریزش کوه در سطح شهرستان‌ها رخ داده است گفت: نیروهای راهداری به طور مستمر در حال بازگشایی و پاکسازی جاده هستند و غیر از محور حمیل به ایلام هیچ راهی بر اثر ریزش کوه مسدود نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: تعدادی از روستاها در محاصره سیل قرار دارند و آبراه‌ها و رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند اما تاکنون آمار دقیقی از میزان خسارت به پل‌ها و انسداد راه های روستایی گزارش نشده است.

کرمی با اشاره به اینکه بارش باران اکنون از سمت نیمه مرکزی به سمت شرق استان ادامه دارد و در اورامانات و سرپل‌ذهاب به صورت پراکنده است افزود: در محور سنقر و کلیایی و گردنه بیدسرخ به سمت اسدآباد بارش سنگین برف وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه گردنه مله‌ماس در سنقر و کلیایی باز است عنوان کرد: رانندگان در صورت امکان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت تردد در گردنه‌های بیدسرخ و مله‌ماس تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :