به گزارش کلهرنیوز ، امیر شاه‌آبادی، اظهار داشت: بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان هرسین سبب طغیان رودخانه گاماسیاب و جاری‌شدن سیلاب در این شهرستان شد تا روستاهای حاشیه این رودخانه تخلیه شود.

فرماندار هرسین با بیان اینکه ساکنان سه روستای حاشیه گاماسیاب به علت طغیان رودخانه به مکان امن منتقل شده‌اند، گفت: اهالی این روستاهای توابع بخش بیستون با اسامی چم‌بطان علیا و سفلی و قره ولی به مجتمع پتروشیمی شهرستان منتقل شدند.

شاه‌آبادی تأکید کرد: اهالی روستاهای در مجاورت رودخانه گاماسیاب برای جلوگیری از هرگونه حادثه از تردد در کنار آن پرهیز کنند.

وی افزود: تعداد هشت روستای شهرستان هرسین از جمله روستاهای چم‌بطان علیا، گرگَوند، فراش، قلعه محمدعلی و چشمه بیگی از توابع بخش بیستون و چم حیدر، چم کبود و چم شاهی از توابع بخش مرکزی هرسین در محاصره سیل قرار دارند.

وی عنوان کرد: نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و هلال‌احمر در این منطقه حضور دارند و برای فروکش کردن سیل کمک می‌کنند و نیروهای پادگان شهید نیک‌بخت و دو دستگاه نفربر به منطقه اعزام خواهد شد تا شاهد صدمات جانی در این منطقه نباشیم.

شاه‌آبادی با اشاره به اینکه تیمهای امداد و نجات و اورژانس در شهر هرسین و مراکز دهستان‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل قرار دارد و امید داریم این سامانه بارشی مردم را با مشکل مواجه نکند.

فرماندار هرسین با بیان اینکه اکنون از لحاظ خدمات، آب، برق و گاز این شهرستان با مشکلی مواجه نیست عنوان کرد: محورهای مواصلاتی شهرستان باز است.

منبع: تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :