دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کنگاور گفت: از ۲۸ اسفند ۹۶ تا پایان پنجم فروردین ۹۷ در مجموع ۱۴ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش کلهرنیوز ، منوچهر پاشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد مسافر که در هفت روز گذشته وارد کنگاور شدند، چهار هزار نفر از معبد آناهیتا بازدید کردند.
وی اضافه کرد: همچنین سراب های فش، ماران، بابا علی، کبوترلانه و روستای هدف گردشگری فش و دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان کنگاور مورد بازدید گردشگران و مسافران نورزی قرار گرفته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور افزود: بازار کنگاور، سفره هفت سین، کلبه نقاشی و ثبت خاطرات برپا شده توسط شهرداری در سطح شهر، نمایشگاه صنایع دستی ورودی معبد آناهیتا و بقاع متبرکه این شهرستان از دیگر نقاط مورد بازدید گردشگران بوده است.
پاشایی گفت: علاوه بر تعداد مسافران ورودی به کنگاور، ۵۸۰ مسافر نیز در مراکز اقامتی شهرداری بصورت موقت اسکان یافته و ۱۵۵ مسافر هم در خانه معلم و طرح اسکان مدارس بیشتر از یک شب اقامت کردند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کنگاور بیان کرد: تعداد ۳۰ سرکشی و بازدید از روند خدمات رسانی از سوی اعضای ستاد خدمات سفر کنگاور در مکان های گردشگری، جاذبه های تفریحی، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی، رستوران ها و غذاخوری های بین راهی این شهرستان در چند روز اخیر انجام شد.
۱۲۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی در شهرستان کنگاور از دوران مادها، هخامنشیان، ساسانیان، صفویه، اشکانیان و قاجاریه بازتابی از فرهنگ و تمدن ایرانیان را به نمایش گذاشته است.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :