به گزارش کلهرنیوز ، نورالدین فرزادی پور اظهار داشت: در شهرستان صحنه طی ۲ روز گذشته ۱۲۵ میلیمتر بارش به ثبت رسیده که همه مردم و مسئولان شکرگزار نعمت الهی هستیم.
فرماندار صحنه ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده بود و تدابیری که ستاد مدیریت بحران صحنه برای مقابله با سیل و خطرات احتمالی آن اتخاذ کرده بود، با هدایت مسیر سیل های اخیر میزان خسارت ها کاهش یافت.
وی با اشاره به وجود رودخانه های گاماسیاب، دینورآب و مریم نگار و حجم آبی که از شهرستان های بالادستی همچون کنگاور و سنقر به این شهرستان اضافه می شود، افزود: حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان دچار آبگرفتگی شده است.
فرزادی پور با اشاره به اینکه به ۳۰۲ واحد مسکونی در روستاها خسارت وارد شده است، افزود: تعداد ۲۰۲ واحد محل جایگاه دام، انبار علوفه و تاسیسات نیز در سیل اخیر دچار خسارت شده اند.
فرماندار صحنه در ادامه گفت: بر اثر رانش کوه و ریزش دیواره منبع آب و بستر خط انتقال، سه شهرک در صحنه با قطعی آب مواجه شدند که به وسیله تانکرهای سیار آب شرب و آب معدنی مشکل مردم را حل کرده ایم.
او اضافه کرد: تلاش می کنیم تمام توان خود را به کار گیریم، امروز جریان آب را برقرار کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: از ۵۳ روستای در معرض سیل تعداد ۴۲ روستا در محاصره آب قرار دارند که به سرعت با ایجاد کانال های انحرافی وارد کار شده ایم و امیدواریم با کاهش بارندگی ها و فروکش کردن آب هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.
فرماندار صحنه با بیان اینکه خسارات وارده باید به سرعت جبران شود، گفت: اگر تمهیدات لازم در نظر گرفته نمی شد وضعیت بدتر از این می شد اما تلاش گسترده مجموعه درگیر در کار از خسارات بیشتر جلوگیری کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :