به گزارش کلهرنیوز  ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سخنانی داشتند مبنی بر اینکه «کنگره در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه و یا تصویب کرده است و باید از مجلس شورای اسلامی خود گلایه و سؤال بکنیم که این مجلس تاکنون چند طرح و یا لایحه علیه خباثت‌های آمریکا ارائه یا تصویب کرده است» که فرمایشی به‌حق و شایسته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی ۱۴ طرح مربوط به مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در این کمیسیون خبر داد و گفت: در راستای پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری نقش آمریکا در تروریسم سلفی، شکل‌‌گیری داعش، انتقال داعش به افغانستان، بیوتروریسم، و جلوگیری از واردات دارو و مواد غذایی و کمک‌های صلیب سرخ جهانی به ایران در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود.

وی افزود: قرار شد این طرح‌ها با دعوت از کارشناسان مرکز‌ پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا قابلیت پیگیری پیدا کند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه “ما باید از گلایه مقام معظم رهبری نسبت به مجلس به‌عنوان فرصت استفاده کنیم تا جایگاه سیاست خارجی در مجلس را بازتعریف کنیم” گفت: متأسفانه اکنون نقش مجلس شورای اسلامی در راهبردهای سیاست‌های خارجی کشور توسط مسئولان دولتی نادیده گرفته شده است.

وی با ابراز اینکه اکنون مجلس در حاشیه سیاست خارجی قرار گرفته است اضافه کرد: اگر نقش کنگره آمریکا علیه مجلس شورای اسلامی ایران و به‌عکس آن نقش مجلس در برابر سیاست‌های کنگره آمریکا را مقایسه کنیم، شاهد این هستیم کنگره آمریکا دارای توان مانور جدی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است اما در مجلس ایران این امکان فراهم نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از مسئولان جایگاه مجلس در سیاست خارجی را نادیده می‌گیرند  ادامه داد: در مجلس هفتم کمیسیون امنیت ملی با ریاست جمهوری دیدار کرد و در همان زمان بارها جلسات این کمیسیون با ریاست شورای امنیت ملی فراهم شد.

فلاحت‌پیشه افزود: اما در این مجلس با وجود درخواست‌های مکرر اعضای کمیسیون امنیت ملی شاهد هستیم که جلسه‌ای با ریاست جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی ترتیب داده نمی‌شود و حتی رئیس شورای امنیت ملی در این کمیسیون حضور پیدا نکرده ولی موضوع رابطه با آمریکا از سیاست‌های کلان خارجی است که مسئولیت آن به‌عهده شورای امنیت ملی است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تأکید به اینکه باید از نقد مقام معظم رهبری استفاده و جایگاه مجلس را در راهبرد سیاست خارجی به‌خوبی مشخص کرد اظهار کرد: با اجرای این نقد شاهد این خواهیم بود که مجلس در تحکیم راهبردهای سیاست‌های خارجی صاحب نقش اساسی می‌شود.

تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :