به گزارش کلهرنیوز ، محمد خسروی درباره پیش بینی هفتگی دمای هوا اظهار داشت: هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر و در پاره نقاط به ویژه در نواحی شمالی احتمال رگبار باران وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای روز یکشنبه پدیده قابل توجهی پیش بینی نمی‌شود افزود: به دنبال این شرایط سامانه‌ای ناپایدار که با ریزش هوای سرد در منطقه همراه است در روزهای دوشنبه و سه شنبه جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: این سامانه ضمن کاهش محسوس دمای هوا در برخی ساعات باعث بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان خواهد شد.

به گفته خسروی در روز سه شنبه بارش در ارتفاعات و گردنه‌های برف گیر مناطق سردسیر به شکل برف دیده می‌شود.

وی بیان کرد: در اوایل روز سه شنبه و چهارشنبه پیش می‌شود دمای هوا در نقاط سردسیر بین منفی دو تا منفی پنج درجه سانتیگراد و در مناطق معتدل بین منفی دو تا مثبت دو درجه سانتیگراد به ثبت برسد.

خسروی با اعلام اینکه در روز چهارشنبه بارش قابل توجهی در سطح استان پیش بینی نمی‌شود گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در دو روز پایانی هفته به دلیل عبور موج بارشی دیگر از جو منطقه مجدداً شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

وی سومار با ۲۶ درجه سانتیگراد و کوزران با صفر درجه را طی ۲۴ ساعت اخیر گرم‌ترین و سردترین نقاط استان اعلام و عنوان کرد: طی این مدت دمای هوای شهرستان کرمانشاه بین چهار و ۱۹ درجه در نوسان بوده است.

به گفته خسروی با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا لازم است باغداران و کشاورزان تمهیدات لازم را بیندیشند.

منبع: مهر

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :