به گزارش کلهرنیوز ، فضل اله رنجبر روز چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان کرمانشاه با محوریت آرد، نان و گندم که در محل اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کمیته برداشت و خرید گندم، جو و کلزا باید فعال شود.
وی ادامه داد: محصول استراتژی گندم در شرایط اقتصادی کنونی بسیار حائز اهمیت است که جهاد کشاورزی با همکاری شرکت غله، سازمان صنعت، معدن و تجارت کمیته برداشت گندم را فعال کنند.
وی با بیان اینکه این کمیته دارای اصولی است ادامه داد: باید بررسی شود در سال زراعی ۹۷، در کدام منطقه مشکل داشته ایم تا برهمین اساس بتوانیم مشکل به وجود آمده تا زمانی که فرصت هست را رفع کنیم.
رنجبر از وجود ۲۶ مرکز خرید گندم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: خلاهای سال گذشته را باید از طریق سیلوها و یا مرکز خرید جدید رفع کنیم فاصله تحویل محصولات تا مراکز گندم نباید زیاد باشد به گونه ای که صف تشکیل نشود چرا که بر کاهش رغبت کشاورز تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه روند پرداخت طلب به دست مسوولان کشوری است، ادامه داد: قرار براین است استاندار کرمانشاه طی نامه ای تقاضا کند که روند پرداخت وجوه گندم و جو خریداری شده سرعت بگیرد در سال گذشته به نسبت سال های قبل بهتر بود و امیدواریم باوجود همه تنگناهای مالی دولت، امسال تامین اعتبار شود و به موقع پرداخت شود.
فرماندار کرمانشاه معتقد است، اگر به موقع وجوه خرید گندم، جو و کلزا پرداخت شود کشاورزان رغبت بیشتری نسبت به تحویل محصولات گندم به مراکز خرید خواهند داشت.
وی با بیان اینکه امسال نرخ تضمینی خرید گندم یک هزار و ۷۰۰ تومان است، ادامه داد: باید با جدیت برای کشاورزان دلگرمی ایجاد کنیم تا محصولات را به جای اینکه به دلالان بفروشند به مراکز خرید تحویل دهند که این هدف به نحوه رفتار، فراهم کردن ابزار کار و دلگرم کردن آنان بستگی دارد و بخشداران باید تلاش کنند تعصب ملی کشاورزان را در دستور کار قرار داده و تقویت دهند.
فرماندار کرمانشاه افزود: بارندگی های سیل آسای اخیر با وجود وارد کردن برخی خسارات، در راندمان تولید تاثیرگذار است.
رنجبر یادآور شد، تلاش کنیم با ارتباط گرفتن با کشاورزان، آدرس کمیسیون ها را داده و آنان را دلگرم کنیم.
وی بر رعایت نظافت در سیلوها تاکید کرد و افزود: باید موضوع برداشت گندم که امسال برای دولت و نظام اهمیت دارد به خوبی صورت گیرد و از طریق پایگاه های ایست و بازرسی از خروج محموله گندم به عنوان قاچاق جلوگیری شود که این مهم در شورای تامین لحاظ می شود.

/ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :