به گزارش کلهرنیوز ،خلیل حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک ماه نخست سال جاری ۱۶۳ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۲۲۷ دلار کالا به وزن ۳۷۵ هزار و ۵۷۲ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
او گفت: ۹۹ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۶۷۶ دلار با وزن ۲۳۶ هزار و ۵۸۲ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۲ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۶۴ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۱ دلار کالا با وزن ۱۳۸ هزار و ۹۹۰ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش پنج درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۳۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، خیار و خیار ترشی تازه یا سرده کرده، خربزه، انواع ماست، بادمجان تازه یا سرد کرد، هندوانه تازه، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی و ظروف ملامین عنوان کرد.
به گفته وی، بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می شود.
حیدری، مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در یک ماه نخست سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۲۴۷ نوع کالا عنوان کرد و افزود: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به هفت کشور صادرات قطعی انجام شده است.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :