به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند ظهر امروز در همایش روز ملی شوراها در استانداری کرمانشاه با اشاره به شاخص‌های اقتصادی رو به بهبود استان اظهار داشت: کاهش ۲.۵ درصدی بیکاری در سال گذشته توفیق بسیار خوبی بود.

وی افزایش ۳ درصدی نسبت اشتغال و ۲ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی را از دیگر دستاوردهای تیم مدیریتی دولت در استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب امکان حل مشکلات موجود وجود دارد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: در سالی که مزین به نام رونق تولید شده باید خلاءهای موجود را پر کرده و با تلاش بیشتری برای تحقق این موضوع اقدام کنیم.

وی با اشاره به موضوع بازسازی مناطق زلزله‌زده و اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: حدود ۲۸ تا ۲۹ هزار واحد زلزله‌زده تخریبی احداث شده و کار ۶۵ واحد تعمیری نیز به پایان رسیده است.

بازوند ادامه داد: معتقدم که زلزله هم قابل پیش‌بینی است البته منظور از پیش‌بینی همان پیشگیری از خسارت‌هاست و با رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وسازها می‌توان این خسارات را به حداقل رساند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت کار شوراها بیان داشت: شوراها امروز دیگر نهاد نوپایی نیستند که نتوانند جایگاهشان را ارتقا دهند و باید بسیار بالاتر از جایگاه فعلی باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: شوراها هنوز هم نمی‌توانند یک لایحه به مجلس ارائه کنند و اگر از اختیارات خود استفاده کنند شاید وضعیت بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال رونق تولید هم اگر به دنبال کنترل تورم، حفظ ارزش پول ملی، کاهش فقر و… هستیم تنها راهکار این موضوع رونق تولید است، اما بدون فراهم کردن مقدمات امکان‌پذیر نیست.

بازوند رونق تولید را نیازمند تولید ثروت، حمایت از سرمایه‌گذاران و ثروت‌آفرینان دانست و از اعضای شوراهای شهر و روستا هم خواست توجه به این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: مردم به شوراها و پارلمان‌های محلی برای مسائل سیاسی رأی نداده‌اند و به دنبال پیگیری امور عمرانی هستند که شوراها باید آنها را پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ به استان خبر داد و گفت: نقدینگی این تخصیص هنوز در اختیار استان قرار نگرفته است و بخشی از آن سهم شوراهاست.

وی همچنین خواستار توجه ویژه وزارت کشور در بحث تخصیص اعتبار مناسب برای روستاهای احداث شده در بستر رودخانه‌های استان شد.

مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :