به گزارش کلهرنیوز ، فریبرز کرمی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های استان کرمانشاه حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان است اما اعتبار تخصیص یافته برای این اقدام ۵۰ میلیارد تومان معادل پنج درصد اعتبار مورد نیاز است.

وی بااشاره به اینکه برای رفع نقص، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های استان کرمانشاه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است عنوان کرد: با توجه به ۵۰ میلیارد اشاره به اینکه تومان اعتبار استان در این زمینه به طور قطع بخشی از طلب پیمانکاران به سال آینده موکول می‌شود.

کرمی با بیان اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات برای رفع نقص جاده‌های استان، راه‌های شریانی و دارای تردد بالا و نیازمند ایمنی بیشتر در اولویت قرار دارند گفت: پیمانکاران در مناطق گرمسیری در حال فعالیت هستند اما در سایر مناطق شرایط جوی مانع از فعالیت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به سرقت تابلوهای مسیرنما در جاده‌های استان بیان کرد: نصب دوباره این تابلوها هزینه‌بر است و از طرف دیگر ایمنی جاده به خطر می‌‌افتد اما با استفاده از نوعی تابلو مسیرنما منعطف که با هزینه بسیار از خارج از کشور وارد می‌شود امکان سرقت وجود ندارد.

کرمی با بیان اینکه نگهداری راه از وظایف راهداری است عنوان کرد: بیش از ۱۹ هزار راننده حمل و نقل عمومی دارای کارت هوشمند در استان کرمانشاه وجود دارد و ۱۷ هزار دستگاه ناوگان بار و مسافر در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۹ میلیون تن بار و بیش از دو میلیون مسافر در سطح استان جابه‌جا می‌شود گفت: با توجه به ارتباط مستقیم بین راهداری و حمل و نقل و فراهم شدن زیرساخت‌ها برای حمل و نقل ایمن، تأمین اعتبار و پیگیری رفع نقص جاده به عهده این اداره کل است.

تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :