به گزارش کلهرنیوز ، روز ملی شوراها به عنوان پارلمان محلی در سراسر کشور بهانه‌ای برای گردهمایی اعضای شورای شهر استان، انتقال مشکلات به مسئولان بالادستی و تبادل اطلاعات بین اعضا است و امروز استانداری کرمانشاه میزبان این دسته از نمایندگان مردم بود.

با توجه به اینکه اینگونه جلسات به ندرت و هر سال یکبار برگزار می‌شود و دسترسی اعضای شورا به مسئولان کشوری و گاه استانی در این مراسم فرصتی مغتنم است از نمایندگان محلی مردم انتظار می‌رفت بیشترین نتیجه و دستاورد را از این نشست داشته باشند اما گویی حاضران در جلسه امروز به دل و قلوه دادن بسنده کردند و بیان مشکلات مردم به حاشیه رفت.

اهدای مدال از سوی اعضای شورای شهر کرمانشاه به استاندار، تقدیم هدیه از سوی اعضای شورای شهر دالاهو به جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه شهرها و روستاهای وزیر کشور، شعرخوانی نماینده شوراهای اسلامی روانسر خطاب به استاندار از جمله مهمترین دستاوردهای روز شورا در استان کرمانشاه بود.

هر چند داشتن کارت شناسایی در واقع هویت‌بخشی به فعالیت‌های اجتماعی و افراد است اما اعضای شورای شهر باید از خود بپرسند که آیا مشکل مردم محروم استان کرمانشاه نداشتن کارت شناسایی اعضای شورای شهر است و اصلا داشتن آن چه مشکلی را برطرف می‌کند که این موضوع در چنین نشست و فرصتی به عنوان یک مطالبه حیاتی بارها مورد تشویق و استقبال حاضران و شورایی‌ها قرار می‌گیرد و از طرف افراد مختلف مطرح می‌شود به‌گونه‌ای که حاضران از استاندار درخواست دارند حداقل یکی از خواسته‌های آن‌ها که کارت شناسایی باشد را مورد توجه قرار دهند.

عبدالعزیز کریمی رئیس شورای اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم به برخی از درخواست‌های خود اشاره کرد و گفت: اختصاص بودجه‌های کافی و لازم به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها به‌ویژه محروم و تازه تأسیس که به زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی نیاز بیشتری دارند، تعامل با شوراهای بالادستی، توجه جدی به کنترل تورم و بیکاری، طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌های گردشگری از حمله این درخواست‌ها است.

پرویز رزم‌دیده نماینده شوراهای شهر و روستای اسلام‌آباد غرب در این مراسم با بیان اینکه بعد از گذشت چند دوره از تشکیل شوراها خلأ قانونی در شوراها همچنان پررنگ است گفت: ضمانت اجرایی در بخش‌های مختلف شوراها برقرار نیست.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه قانونگذار قوانینی را وضع کرده است اما ضمانت اجرایی برای آن قید نشده است و ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی این قوانین را به طور سریع بازبینی کند که برای شوراها قابلیت اجرایی داشته باشد.

رزم‌دیده ضمن بیان مشکلاتی در شهرستان اسلام‌آبادغرب از نداشتن کارت شناسایی برای اعضای شورای شهر و روستا گلایه کرد.

نسیم حق‌جویان نماینده شوراهای اسلامی شهرو روستا در صحنه نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بحران‌خیز و نیازمند ماشین‌آلات به روز است گفت: ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌های استان نیازمند تعویض و نوسازی هستند.

وی با بیان اینکه با گذشت یک سال و ۱۱ ماه و ۲۰ روز از شورا هنوز کارت هویت نداریم عنوان کرد: هیئت تطبیق بعد از گذشت دو سال هنوز بدون استناد به هرگونه بند و ماده قانونی مصوبات را پاسخ می‌دهد.

حق‌جویان با بیان اینکه شرق استان در مناطق جنگی گنجانده شوند گفت: ریزش کوه دربند صحنه که تفرجگاهی برای مردم استان و کشور است را دچار مشکل کرده است و با این وضعیت نمی‌توان میزبان مناسبی برای مردم باشیم.

تداخل‌ها در شوراهای اسلامی استان کرمانشاه باید به صفر برسد شهرداری‌های استان کرمانشاه به طور عموم در پرداخت حقوق‌ها ناتوان هستند فعالیت شورا و شهرداری همدان با اجرای سامانه شهاب شفاف‌سازی می‌شود

جایگاه و شأن اعضای شورا رعایت نمی‌شود

غلامرضا امیری نماینده شوراهای شهر و روستا در شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه جایگاه و شأن اعضای شورای شهر رعایت نمی‌شود اظهار کرد: برخورد برخی از قضات با نماینده مردم در شورای شهر بسیار نامناسب است.

فریدون ابراهیمی نماینده شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان جوانرود نیز در این نشست با اشاره به نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی و نبود کشتارگاه در این شهرستان گفت: بیشتر املاک جوانرود به صورت قولنامه‌ای است و برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: بیشتر اعضای شورا در سطح استان و کشور شاغل نیستند و فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند و درخواست می‌شود این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

جلال صفری نماینده شوراهای شهر و روستا در شهرستان دالاهو نیز در این نشست با درخواست تخصیص اعتبارات شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده و با توجه به درجه محرومیت شهرستان گفت: چنانچه بحرانی همچون سیل در این شهرستان رخ دهد حتی یک بیل مکانیکی در سه شهرداری این شهرستان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: منابع مالی شهرداری‌ها بسیار محدود است و با توجه به خسارت بسیار سیل به آسفالت این شهرستان، با تخصیص قیر رایگان بخشی از مشکلات کاهش می‌یابد.

درآمد روزانه ۵۰۰ هزار تومانی و هزینه ۵ میلیون تومانی در شهرداری کرندغرب

صفری گفت: شهرداری کرندغرب روزانه ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارد اما پنج میلیون تومان هزینه دارد و این در نهایت سبب ایجاد بدهی ۶ میلیارد تومانی می‌شود و شهردار به جای رسیدگی به فعالیت‌های عمرانی باید پیگیر مسائل حقوقی باشد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته تلفیق سلیقه‌ای عمل می‌شود بیان کرد: اعتبارات ماده ۱۲ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد در غیر این صورت نمی‌توان جوابگوی مردم بود.

با توجه به اینکه اعضای شورای شهر و روستا نمایندگان محلی مردم برای رسیدگی به مشکات شهری و روستایی هستند از آن‌ها انتظار می‌رود رسالت واقعی خود را در هیچ زمانی فراموش نکنند و در مقابله با مسئولان بالادستی جسارت بیان مشکلات را به مجیزگویی ترجیح دهند که شاید گوشه‌ای از مشکلات مردم رفع شد.

منبع: تسنیم

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :