به گزارش کلهرنیوز ، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش نزولات آسمانی و سرریز شدن سد شهدای گمنام این شهرستان، کشاورزان پایین دست این سد می توانند بعد از برداشت محصول خود نسبت به آماده شدن برای کشت پاییزه اقدام کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه های انتقال آب سد آماده است و به کشاورزان اعلام شده تا نسبت به کاشت ذرت در این اراضی اقدام کنند.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: همچنین یک هزار هکتار دیگر از اراضی پایاب سد نیز کار شبکه های اصلی انتقال آب آن از سوی امور آب انجام شده و تنها کار احداث خطوط انتقال آب بین مزارع آن انجام نشده که قرار است از سوی جهاد کشاورزی انجام و سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: این سد در مجموع سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب را آبیاری می کند.
سد شهدای گمنام که در سال ۹۵ به بهره برداری رسید در فاصله ۱۷ کیلومتری قصرشیرین قرار دارد و آب سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را تامین می کند.
این سد که از نوع مخزنی خاکی سنگریزه ای با هسته رسی است، کار ساخت آن از سال ۸۴ با ۶۲ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت پیمانکار جهاد نصر کرمانشاه آغاز شد.
قصرشیرین هم اکنون ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.
محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :