کلهرنیوز –  با توجه به نزول وبارش فراوان رحمت الهی درزمستان سال گذشته وبهار امسال که باعث رویش گیاهان مرتعی وسرسبزی دوچندان درختان جنگلی مناطق گرمسیری وسردسیری شهرستان گیلانغرب شده است که این زیادی رحمت و نعمت خدادادی در فصل خشک پیش رو مستعد بحرانی ، بنام حریق می باشد.

البته که درصد زیادی از این بحران ناشی از عمل ما انسانهاست که آسیب آن نیز غیر قابل جبران خواهدبود و پوشش گیاهی و عمر بافت آن و درختان منطقه را به خطر می اندازد . با این خطر و پشامدهای آن حال و آینده خودمان و فرزندانمان را با تهدیدی بزرگ مواجه میکنیم .

حال اینجانب بعنوان خادم شما در منابع طبیعی از همه عزیزان و همشهریان میخواهم که در هنگام اتراق و عبور از مراتع وجنگلهای نقاط سردسیری بخش گواور ، منطقه چله و نقاط گرمسیری سومار ، دیره ، ویژنان ، ناودار ، شکمیدان ، چم امام حسن ، روستای پایین دست شهرستان وسایر نقاط حوزه گیلانغرب نهایت احتیاط و ایمنی لازم در هنگام برپا کردن آتش و… را رعایت بفرمایند. تا بتوانیم تابستان و پاییزی بدون حریق و تهدید برای منابع طبیعی و خدادادی به پایان برسانیم.

باشد تا با کمک و یاری همشهریان عزیزم و با رعایت اصول ایمنی این طبیعت زیبا که امانتی در دست امروز ماست با حفظ و حق امانتداری ان را به نسل های آینده برسانیم تا در پیشگاه خداوند و آیندگان روسفید و سربلند باشیم.

حمیدرضا شریفی – مسئول منابع طبیعی بخش گواور

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :