به گزارش کلهرنیوز ، جلیل بالایی امروز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده اظهار داشت: در بخش کشاورزی و مسکن دولت به نام استان کرمانشاه و استان‌های سیل زده تصمیماتی را اخذ کرده و سهمیه هر استان را انجام داده و در این راستا سهم استان کرمانشاه نیز مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: ۱۰۰ درصد پیشنهاد بنیاد مسکن استان و بنیاد مسکن کشور هم در رابطه با واحدهای تخریبی و هم تعمیری و معیشتی با همان عدد و رقم پیشنهادی تصویب شده است.

بالایی خاطرنشان کرد: در بحث زیرساخت‌ها عدد و رقمی که استان پیشنهاد داده بود در دولت این عدد کاهش پیدا کرد که باید طی نامه‌ای به استاندار، درخواست کنیم پیگیر این مسئله باشند.

وی از پرداخت وام بلاعوض از طرف دولت برای کمک به خانوارهای آسیب دیده در سیل خبر داد و گفت: در این راستا وام بلاعوضی به مبلغ میلیون ۱۲ میلیون تومان در شهرها و در روستاها ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین برای آن دسته از افرادی که واحدهای مسکونی‌شان به طور کامل تخریب شده است در شهرها ۵۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

بالایی ادامه داد: دولت برای جبران خسارت واحدهای تجاری نیز تا سقف ۴۵ میلیون تومان تسهیلات تعیین کرده است.

وی همچنین از کمک اسکان موقت برای شهری ۱۲ میلیون و برای روستاها ۶ میلیون تومان سخن گفت و بیان داشت: در مجموع میزان ۷۴۶ میلیارد تومان به کشور جهت جبران خسارات ناشی از سیل به زیرساخت‌ها پرداخت شده است که در این میان ۱۵ میلیون تومان سهم استان کرمانشاه عدد ضعیف است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید پیگیر این مسئله شویم و به درستی آن را رصد کنیم تا عدد مورد نظر بنیاد مسکن در این راستا محقق شود.

وی بیان داشت: طبق برنامه زمان بندی بنیاد مسکن تا پایان تیرماه باید کار تعمیر منازل آسیب دیده به پایان برسد که در این راستا صدور پروانه شکل گرفته است.

بالایی در خصوص صدور رایگان پروانه ساختمانی گفت: بر اساس بند ۷ مصوبه کمیته بازسازی قرارگاه کشور وزیر کشور ابلاغیه‌ای صادر کرده که صدور رایگان پروانه ساختمانی برای بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده با ابلاغ نظام مهندسی، تأمین اجتماعی و شهرداری صورت بگیرد که صدور پروانه رایگان را در شهرها با کمک نظام مهندسی داشته باشیم.

مرصاد

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :