به گزارش کلهرنیوز ، ناصر مرادی با اشاره به اینکه با توجه به خلأ موجود در فرهنگ غذایی یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی نخود معرفی این محصول به مردم است اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود محصولات معروف همچون زعفران و خرما سالانه یک همایش با حضور مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره به صورت ملی انجام شده است عنوان کرد: امید داریم این همایش طی امسال برگزار شود و پیشنهاد می‌شود این همایش هر سال در یکی از استان‌های تولید نخود برگزار شود که از جایگاه این محصول ارتقا یابد زیرا تاکنون هیچگونه حمایتی از این محصول انجام نشده است.

رئیس شورای عالی نخود با اشاره به اینکه برگزاری این همایش نیازمند امکانات و حمایت بخش دولتی و بخش خصوصی شامل استانداری، جهاد کشاورزی  و اتاق بازرگانی است گفت: این همایش در استان کرمانشاه به عنوان قطب نخست تولید برگزار و از مسئولان دولتی و بخش‌های مختلف دعوت می‌شود که بستری برای معرفی این محصول باشد.

مرادی با اشاره به اینکه غذاهایی با استفاده از نخود در حاشیه این همایش پخته می‌شود بیان کرد: تلاش می‌شود همزمان نمایشگاه ویژه محصول نخود در حاشیه این همایش برپا شود زیرا این اقدام کمک قابل توجهی به تولید و کشاورزان نخودکار استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای برگزاری این همایش فصل برداشت نخود و در تیر ماه است گفت: در صورت فراهم شدن شرایط برای برگزاری این همایش در تیر ماه، بازدید از مزارع یکی دیگر از برنامه‌های حاشیه‌ای همایش خواهد بود در غیر این صورت برگزاری آن در ماه‌های آینده نیز مثمرثمر خواهد بود.

تسنیم

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :