به گزارش کلهرنیوز ، حسن عزیزی  با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان بیش از دو درصد در سال ۹۷ کاهش داشته است، اظهار داشت: برآوردهای لازم در زمینه میزان سرمایه‌گذاری و تعداد شغل مورد نیاز برای تحقق کاهش ۳درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: یکی از برنامه‏‌های استان کرمانشاه کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ است که همه دستگاه‎های اجرایی و بانک‏های دولتی و خصوصی در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۴۶هزار شغل با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان بودجه برای استان کرمانشاه در نظر گرفته است که در کارگروه اشتغال مورد بحث و بررسی قرار می‎گیرد.

عزیزی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو درصد از نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کاسته شد، بیان کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری را در کشور دارد اما جز استان‏هایی است  که بیشترین نرخ بیکاری را نسبت به استان‏های دیگر کاهش داده است.

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دستگاه‏های اجرایی باید سند پیش نویس اشتغالزایی سال ۹۸ را تحویل دهند، عنوان کرد: ظرف ده روز آینده اعتبار ابلاغی برای اشتغالزایی دستگاه‏های اجرایی نهایی می‎شود و به ارگانها برای اجرای آن داده می‎شود.

وی با اشاره به اینکه هر هفته کارگروه اشتغال برگزار می‎شود، عنوان کرد: برنامه و سند جامع استان کرمانشاه در اشتغالزایی پس از تدوین، در خرداد ماه امسال برای عموم مردم منتشر می‌شود تا رسانه‌ها و افکار عمومی آن را نقد و به طور مستمر رصد کنند.

عزیزی با بیان اینکه رونق تولید در استان کرمانشاه، تنها در سایه ایجاد اشتغال میسر و محقق خواهد شد، بیان کرد: اشتغال باید در محور برنامه‌ریزی‌های مدیران استان باشد و همه باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و به مردم پاسخگو باشند.

تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :