به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: مواجهه هوشمندانه وحكيمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامى (مدظله العالى) با جنگ همه‌جانبه دشمن در ماه‌هاى اخير كه به اعتراف دوست ودشمن، موقعيت نظام اسلامى را در عرصه جهانى ارتقاء داده وبا افزايش توان بازدارندگى نظام اسلامى، حربه‌هاى دشمن را يك به يك خنثى و آنان را درمواجهه با انقلاب اسلامى با بحران استراتژى مواجه ساخته است، ريشه در تعاليم اسلام ومديريت منحصر به فرد معظم له در مواجهه با راهبردهاى دشمنان دارد.

وی افزود: برخى مبانى و شاخصه‌هاى منطق رهبرى در رويارويى با نقشه‌هاى دشمن عبارتند از؛ ۱-توجه و تبعيت از منطق عقلانى نظام ۲- ايستادگى در برابر استكبار ۳- عدم اعتماد به دشمن ۴- نفى مذاكره با دشمن عنود ۵- اتخاذ راهبرد «مقاومت» به‌عنوان پرسودترين و كم‌هزينه‌ترين راهبرد ۶- توكل بر خدا و اعتماد به وعده الهى ۷- اعتماد به نفس ۸- باور به حقانيت و درستى مسير انقلاب ۹- منطق ظلم ناپذيرى در مقابل دشمن ۱۰- نگاه به داخل وتقويت مؤلفه‌هاى اقتدار ملى.

امام جمعه شهرستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در بيانيه‌ى راهبردى معروف به «گام دوم انقلاب اسلامى»، سبك زندگى را به‌عنوان هفتمين سرفصل از توصيه‌هاى اين بيانيه مهم اختصاص دادند. رهبر معظم انقلاب در تبيين نقشه دشمن در خصوص سبك زندگى اين‌گونه مى‌فرمايند: «تلاش غرب در ترويج سبك زندگى غربى در ايران، زيان‌هاى بى‌جبران اخلاقى و اقتصادى و دينى و سياسى به كشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادى همه‌جانبه و هوشمندانه مى‌طلبد كه باز چشم اميد در آن به شما جوان‌ها است.

وی تصریح کرد:  سبك زندگى غربى نتايج شوم اخلاقى، اجتماعى و فرهنگى در قالب ابتذال، دشمنى با نهاد خانواده، افزايش سن ازدواج، زندگى با حيوانات و روابط نامشروع جنسى را به بار آورده است. روابط نامشروعى كه در قالب‌هايى چون ازدواج سفيد، همجنس گرايى، تغيير جنسيت و روابط جنسى با حيوانات، انسان را به موجودى بسيار ذليل‌تر از اقوام دوره جاهليت و قصص قرآنى همچون قوم لوط، قوم عاد و. . . . دچار كرده است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: يكى از عواقب شوم سبك زندگى غربى علاوه بر گسست خانواده‌ها يا متلاشى كردن آن، شكل نگرفتن خانواده است. به‌طوريكه ديگر تمايلى در انسان‌هاى تربيت يافته در اين تمدن براى تشكيل خانواده، فرزندآورى و تعهد نسبت به كودك و همسر ديده نمى‌شود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: درنقطه مقابل سبك زندگى غربى، سبك زندگى دينى قرار دارد كه موضوع مهمى به نام قناعت و زهد در آن برجسته است. در بسيارى از اعمال عبادى دين مبين اسلام همچون روزه‌دارى و نيز ثواب نيكوكارى و توجه به مستمندان، توجه به همسايگان و. . . اين فضيلت اخلاقى برجسته ديده شده است. هم‌چنين صرفه جويى و مقابله با اسراف، جنبه‌ى ديگر سبك زندگى اسلامى است كه در مقابل مصرف گرايى صرف و برآمده از فرهنگ غربى است

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد ماه يادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بيرون كردن متجاوزين رژيم بعث عراق، گفت:  سوم خرداد ماه يادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بيرون كردن متجاوزين رژيم بعث عراق از اين شهر حماسه آفرين تا ايستادگى يك ملت در برابر سلطه گرانى است كه با گفتمان مقاومت، به نتيجه رسيد. در پايان جنگ امام فرمودند: «بايد بسيجيان جهان اسلام در فكر ايجاد حكومت بزرگ اسلامى باشند و اين شدنى است، . . . شما در جنگ تحميلى نشان داديد كه با مديريت صحيح و خوب مى‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده است، انقلاب اسلامى در جهان نيازمند فداكارى‌هاى شماست

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۷۶ موشك، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راكت هواپيما به دزفول اصابت كرد و بيش از ۱۹هزار واحد مسكونى و تجارى در اين شهر تخريب شد. دزفول در مقاومت قهرمانانه‌اش ۲ هزار و ۶۱۰شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرد كه سن ۲۵۰ شهيد از سه روز تا ۱۰ سال بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز هرگونه مذاكره در باب توان موشكى كشور مغاير با امنيت ملى كشور خواهد بود و شايد بتوان گفت كه اصرار آمريكا و اروپا بر مذاكره موشكى نيز براى تكرار سناريوى دوران صدام باشد كه هدف از آن تضعيف‌سازى ايران در برابر تهديدات منطقه‌اى و جهانى است. داشتن توان موشكى براى آن است كه از تكرار دزفول‌ها و خرمشهرها جلوگيرى شود از موشك‌باران‌هاى ديوانه‌هايى همچون صدام جلوگيرى و استقلال و امنيت كشور در برابر هر تجاوزى حفظ شود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: اگر مجلس بخواهد كاركرد مورد انتظار را داشته باشد بايد خودش از شفافيت لازم برخوردار باشد. تا زمانى كه مجلس در تمام وجوه خود، از ابتداى نامزد شدن و رقابت‌هاى انتخاباتى تا طول دوره چهار ساله نمايندگى، شفاف عمل نكند، نمى‌توان اميد زيادى به كاركرد آن و بازگشت مجلس به راس امور داشت.

وی گفت: مرورى بر عملكرد مجلس دهم طى سه سال اخير نشان مى‌دهد، نمايندگان نتوانسته‌اند اين نهاد مهم و حياتى را در جايگاه اصلى خود يعنى راس امور بنشانند. در حالى كه كشور در جنگ اقتصادى به‌سر مى‌برد، انتظار اين است كه مجلس با تصويب قوانين بازدارنده، مانع افزايش قيمت‌هاى افسار گسيخته شده و مسير سودجويى سود جويان را ببندد. سؤال اين است كه نمايندگان مجلس به‌عنوان موكلان ملت دركجاى اين معادله قرار دارند؟

اسلام آبادخبر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :