به گزارش کلهرنیوز ،کورش محمودیان  با اشاره به اینکه از چند روز گذشته عراق از ورود کارگران ایرانی به مرز سومار در داخل عراق جلوگیری کرده بود اظهار داشت: بعد از مذاکره با طرف عراقی و توافق در زمینه فعالیت کارگران ایرانی و عراقی، صادرات از این مرز از امروز از سر گرفته شد.

وی درباره توافق در زمینه فعالیت کارگران عنوان کرد: در این مذاکره توافق شد کامیون و تاجر عراقی سه روز در خاک ایران بیایند و کارگران ایرانی بارها را تخلیه و بارگیری کنن و سه روز دیگر را کامیون و تاجر ایرانی در خاک عراق باشند و کارگران عراقی بارگیری کنند.

محمودیان با اشاره به اینکه در واقع بارگیری بار در هر کشور به عهده کارگران همان کشور است و کارگران ایرانی وارد خاک عراق نمی‌شوند گفت: در گذشته بارگیری در مجموع در خاک عراق انجام می‌شد و سه روز را کارگران ایرانی بارگیری می‌کردند و سه روز دیگر به عهده کارگران عراقی بود.

فرماندار گیلانغرب از آغاز فعالیت صادراتی از مرز سومار از امروز خبرداد و بیان کرد: مقرر شد در سه روز آینده بارهایی که طی ۱۰ روز گذشته در این مرز صادراتی دپو شده بود تخلیه شود و از روز شنبه برنامه‌ریزی جدید برای فعالیت کارگران اجرا می‌شود.

وی افزود: در گذشته بارهای لیفتراکی در تمام ۶ روز در ایران تخلیه و با لیفتراک بارگیری می‌شد که در برنامه‌ریزی جدید مقرر شد این بارها نیز سه روز در ایران و سه روز در عراق بارگیری شود.

محمودیان با بیان اینکه روند فعالیت کارگران به صورت سه روز در ایران و سه روز در عراق تا دو ماه ادامه دارد گفت: بعد از این مدت سکویی به طول و عرض ۵۰ در سه متر ایجاد می‌شود که چند کامیون همزمان از دو طرف پست می‌زنند و کارگران در این فضای سه متری بارها را به طور مستقیم به کامیون‌های عراقی تخلیه می‌کنند و در این فضا کارگران ایران و عراق مشترک هستند.

تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :