به گزارش کلهرنیوز ، ابراهیم شکیبا در گفتگو با مرصاد ،  از ابتلای دو نفر در استان کرمانشاه به تب کریمه کنگو خبر داد و اظهار داشت: حدود ۲۰ روز پیش این دو مورد گزارش شد که خوشبختانه اینک بهبود یافته اند و زندگی عادی خود را از سر گرفته اند.

وی با توصیه به مردم گفت: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو ازدام به انسان مبتلا می شود و دام به ظاهر سالم است و علائمی از بیماری ندارد و از آنجا که انتقال این بیماری از طریق تماس با دام فراهم می شود بنابراین باید تماس با حیوانات محدود شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم باید گوشت را صرفاً از قصابی های مجاز و ممهور به مهر دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت های فله ای از دست فروشان به طور جدی بپرهیزند.

وی بیان کرد: دامداران هم با توجه به اینکه ممکن است دام آنها بیمار باشد باید تمام اصول ایمنی را رعایت کنند و ضمن تعامل با دامپزشکان برای انجام معاینات و واکسیناسیون، موقع ذبح حیوان نکات ایمنی را رعایت کنند.

شکیبا با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر موردی از مرگ انسانی بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان گزارش نشده است افزود: تمهیدات لازم به صورت های مختلف برای اطلاع رسانی مربوطه به مردم روستا اندیشیده شده است.

وی درباره علائم ابتلا به بیماری مذکور گفت: بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو با علائمی چون تب شدید و سردرد و تعریق به مراکز درمانی مراجعه می کنند همچنین با توجه به افت پلاکتهای خونی در آنها، دچار خونریزی شدید می شوند بنابراین باید در اسرع وقت به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کنند.

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :