به گزارش کلهرنیوز ، حال و هوای روز قدس امسال از همه سالهای قبل که به یاد داشتم پرشورتر بود؛ جمعیت روزه‌دار در گرمای خردادی یکی دو ساعتی مانده به شروع مراسم در میعادگاه اعلام شده از قبل حضور پیدا کرده بودند.

کم‌کم جمعیت رو به فزونی می‌رود و از خیابان‌های اطراف سیل جمعیت به سمت میدان انقلاب حرکت می‌کنند؛ از لابه‌لای جمعیت همه جور شخصیتی را می‌توانستی ببینی…

طلبه، دانشجو، ورزشکار، جانباز، بسیجی، بازاری، کارمند، کارگر، دانش‌آموز و… همه و همه اهمیت این روز را درک کرده بودند و با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها یا پلاکاردهایی آمده بودند تا به فرموده پیر جماران هرچه فریاد دارند بر سر شیطان بزرگ و همدست کودک‌کُشَش بزنند.

طنین فریاد «القدس لنا» امروز بیشتر از همیشه شنیده می‌شد؛ فریاد آزادی قدس، قبله‌گاه اول مسلمین جهان که امروز اسیر در چنگال‌ رژيم غاصب صیونیستی است امروز رساتر از همیشه به گوش استکبار جهانی می‌رسد.

چقدر جالب بود کودک ۶ ماهه‌ای که آمده بود مشق آزادی قدس کند؛ به او حسودی‌ام می‌شد که چه خوش‌زمانی به دنیا آمده و ۲۵ سال دیگر در اوج جوانی شاهد تحقق وعده نابودی این رژيم غاصب خواهد بود.

ا

پیرمرد ۱۰۹ ساله‌ای که سوژه دوربین عکاس ما شد هم به سرعت در رسانه‌‌های مختلف عکسش دست به دست شد؛ حضور این پیر دوران‌دیده در راهپیمایی روز قدس تلنگری برای دنیای استکبار است که ما محکم‌تر از قبل پای آرمان آزادی قدس شریف مانده‌ایم و این تفکر را به کودکانمان هم تفهیم می‌کنیم.

ا

از چهره‌های شاخص سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب هم در بین راهپیمایی‌کنندگان حضور داشتند و این یعنی حمایت از قدس برای ما موضوعی جناحی و حزبی نیست، بلکه فرای از گرایشات سیاسی حمایت از قدس ریشه در قانون اساسی و باورهای ما دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و استاندار هم دوشادوش سایر راهپیمایی‌کنندگان مسیر را با همراهی مردم طی کردند.

ا

حضور جانبازان عزیز و سرافزاز دوران دفاع مقدس نیز در مراسم راهپیمایی امروز بسیار پررنگ بود و این نمادهای غیرت و استقامت و این شهیدان زنده با حضور پررنگشان در راهپیمایی امروز ثابت کردند همچنان بر عهدی که بسته‌اند، پایمرد و استوارند و حتی محدودیت‌های فیزیکی و حرکتی نیز نمی‌تواند در مسیر پرافتخاری که آنها برگزیده‌اند مانع ایجاد کند.

ا

راهپیمایی‌کنندگان در کنار شعارهای مرگ بر اسراییل و آمریکا همچنین دست‌نوشته‌هایی هم داشتند که بیانگر مطالباتشان از نمایندگان مجلس بود…

ا

/منبع: به نقل از مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :