به گزارش کلهرنیوز ، آذر ولی زاده اظهار داشت: یکی از اولویت های کاری این سازمان در نیمه نخست سال جاری هوشمند سازی سرشماری ها است برهمین مبنا به صورت پایلوت درصدد انجام سرشماری توسط پهباد هستیم تا با کاهش میزان خطا، دقت در حوزه سرشماری پستانداران وحشی افزایش یابد.

وی همچنین از ساماندهی مناطق تحت حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: در برخی از مناطقی که مورد تخریب و تصرف قرار گرفتند خانه سازی های غیرمجاز انجام شده که درصدد بازپس گیری و پیگیری اقدامات قانونی هستیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این زمینه در مواردی که اقدام قانونی انجام نشده نسبت به ارسال پرونده ها به مراجع قضایی جهت صدور رای نهایی اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه درصدد جذب اعتبارات جهت شناسایی کانون های داخلی ریزگردها در استان هستیم گفت: همچنین در حوزه حیات وحش به دنبال هوشمند سازی تخلفات شکار و صید به وسیله هلی شاتها و عکسبرداری و فیلمبرداری از متخلفان هستیم.

ولی زاده عنوان کرد: از سوی دیگر درصدد تدوین برنامه جامع عمل گونه ها خواهیم بود برهمین مبنا در حوزه ثبت برخی حیوانات در معرض انقراض نظیر مار دم عنکبوتی و کرکس مصری و نیز ثبت پلنگ اقداماتی در دست اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه در مناطقی که پلنگ دیده شده به منظور ثبت گونه، دوربین ها به کارگیری شده اند گفت: همچنین برای حفاظت از خرس قهوه ای به عنوان یکی از گونه های کمیاب که البته در برخی شهرستان ها نیز تعارضاتی علیه آن داشته ایم اقدامات حفاظتی در دست انجام است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: دو شهر استراتژیک در استان شامل اورامانات و دالاهو به عنوان برند استان کرمانشاه در حوزه شهرهای زیست محیطی در نظر گرفته شده که درصدد معرفی بیش از پیش این دو منطقه از منظر اقدامات زیست محیطی انجام شده هستیم.

وی با بیان اینکه در کنار ثبت جهانی اورامانات به دنبال ثبت کشوری شهرهای زیست محیطی استان هستیم عنوان کرد: به منظور هوشمندسازی تخلفات شکار و صید و سرشماری نیز تجهیزات لازم در شهرستان ها انجام شده است.

ولی زاده خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال قبل ارزیابی های متقنی از مراکز معاینه فنی در سطح استان داشته ایم تا کمترین میزان آلایندگی در کرمانشاه به ثبت برسد.

منبع: مهر

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :