به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: رهبرمعظم انقلاب در مراسم سى امین سالگرد ارتحال امام خمینى(ره) یكى از توانایى‌ها و ظرفیت‌هاى نظام جمهورى اسلامى را قدرت مقاومت آن بر مبناى تفكر امام(ره) دانستند و تأكید كردند: در ادبیات سیاسى بین‌المللى از این موضوع به‌عنوان «مقاومت به شیوه امام خمینى(ره)» یاد مى‌شود و برخى سیاستمداران و صاحب‌نظران برجسته غربى نیز در این زمینه مقاله نوشته‌اند و از آن به‌عنوان «دكترین مقاومت خمینى» نام برده و تأكید كرده‌اند، این دكترین مقاومت، شاهرگ‌هاى سیطره غرب و آمریكا را هدف گرفته است.

وی افزود: به‌صورت كلى دكترین مقاومت امام خمینى(ره) براساس شاخصه‌هاى مهمى بود كه مى‌توان به مولفه‌هایى همچون درك درست از شرایط منطقه‌ای، دوربودن از هرگونه سطحى‌نگرى و برداشت‌هاى نادرست از دین اسلام، تبیین اسلام واقعى و سیاسى با شیوه عملى مبارزه، دشمن‌شناسى، فعال كردن ظرفیت‌هاى جهانى امت اسلامى، ارزیابى درست از تحولات آینده، دورى از عافیت‌طلبى سیاسى، كنار زدن ادبیات تسلیم اشاره كرد.

امام جمعه شهرستان گفت: گفتمانى كه امام خمینى(ره) در سال ۵۷ در جهان ایجاد كرد باعث شده است تا بسیارى از مناسبات حاكم بر جهان دچار تغییر شود. نقطه كانونى دكترین امام خمینى(ره) مقابله با استكبار و به عبارتى مقابله با آمریكا به‌عنوان شیطان بزرگ است. در نتیجه گفتمان مقاومت در چهار دهه گذشته، آمریكا نه تنها موفق به مقابله با این گفتمان نشده است بلكه بنابر اعلام مقام معظم رهبرى دوران افول آمریكا نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط كنونى ایران به‌عنوان كانون دكترین مقاومت، برترین قدرت نظامى در غرب آسیا به شمار مى‌رود و ایران چهارمین قدرت بزرگ دنیا از نظر موشكى پس از آمریكا، روسیه و چین است. علاوه بر این در حوزه‌هاى علمى و دانشگاهى نیز ایران در ردیف كشورهاى برتر جهان قرار دارد. گروه‌هاى مقاومت نیز در منطقه به‌عنوان گروه‌هاى موفق و تأثیرگذار مطرح هستند.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: ابتكار امام خمینى(ره) در نامگذارى آخرین جمعه ماه رمضان به عنون روز جهانى قدس باعث آغاز فصل جدیدى از حیات فلسطین شده كه امروزه در ۱۲۰ كشور جهان مراسم حمایت از فلسطین در روز قدس برگزار مى‌شود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: رهبر معظم انقلاب افزودند: «تجربه جمهورى اسلامى در چهل سال گذشته مؤید این مطلب است، هرجا كه ایستادگى كردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هرجا كه بر اساس میل طرف مقابل حركت كردیم، ضربه خوردیم.

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار وزیر خارجه آمریكا در سفر به اروپا ودیدار با وزیر خارجه سوئیس، گفت: وزیر خارجه آمریكا، روز یكشنبه ۱۲خرداد در جریان سفر به اروپا ودیدار با وزیر خارجه سوئیس اعلام كرد كه دولت ترامپ آماده است با ایران «بدون هیچ پیش‌شرط» وارد مذاكره شود، وى كه پیش از این ۱۲ شرط را براى رسیدن به توافقى جدید با تهران تعیین كرده بود كه از برنامه اتمى تا توقف حمایت از نیروهاى مقاومت، از آزادى جاسوسان آمریكایى تا پایان دادن به تولید موشك‌هاى بالیستیك و عملیات سایبرى و… را در بر مى‌گرفت، یادآور شد كه «آماده‌ایم براى گفت‌وگو با رهبران ایران سر میز بنشینیم..» این در حالى است كه همزمان با طرح مذاكره بدون پیش شرط، وزیر خارجه آمریكا تأكید كرد كه ایالات متحده به كارزار «فشار حداكثرى» بر جمهورى اسلامى ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: درخواست آمریكا براى مذاكره «بدون هیچ پیش‌شرط» با ایران وفرستادن میانجى‌هاى متعدد، در عین اذعان به اقتدار وثبات ایران و پذیرش شكست راهبردهاى گذشته كاخ سفید در تسلیم ایران، مى‌تواند بخشى از عملیات فریب دشمن براى اثر گذارى بر فضاى داخلى ودامن زدن به دوقطبى مذاكره و نفى مذاكره باشد.

وی خاطرنشان ساخت: مواضع وبیانات صریح مقام معظم رهبرى در برابر تشدید فشارها وتحریم‌هاى دشمن كه تجلى عملى آن‌را مى‌توان در ایستادگى ومقاومت مردم ایران ونیروهاى جبهه مقاومت دید، عملا دشمنان را در تشدید تحریم‌ها واثرگذارى تهدیدات براى تسلیم ونشاندن ایران پاى میز مذاكره ناكام گذاشته وموقعیت ایران را در منطقه و جهان ارتقاء داده است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تخریب بُقاع متبركه ائمه بقیع(ع) در مدینه‌ى منوره توسط وهابیون سعودى (۱۳۴۴٫ ق)؛ دشمنى سلطه‌طلبان استعمارگر با اسلام اصیل و ارزش‌ها و تعالیم رهایى بخش آن در طول تاریخ به شكل‌ها و صورت‌هاى گوناگونى خود را نمایان كرده است؛ در زمان‌هایى با ساخت فرقه‌هاى جدید و در زمان‌هایى با ادیان و پیامبران دروغین تا از این طریق دستورات متعالى این دین الهى را به انحراف بكشانند. یكى از حوادث غم‌انگیز این مواجهه استعمار با اسلام عزیز، حادثه تخریب بقاع متبركه بقیع به دست پیروان فرقه انحرافى و افراطى وهابیت و در راستاى مبارزه با اعتقادات شیعیان و با هدف تفرقه میان امت اسلام است؛ حادثه‌اى كه با گذشت سالیان طولانى از آن، هنوز قلوب شیعیان را اندوهگین مى‌سازد.

وی گفت: تفكر افراط گراى وهابیت كه در عربستان سعودى شكل گرفت، از همان آغازین روزهاى شكل‌گیرى، مبارزه با عقاید اسلامى را با تفكرى برآمده از تفكرات ارتجاعى و به ظاهر مذهبى و با حمایت از نظام حاكمه كشور عربستان و با حمایت مالى آن، در دستور كار خود قرار داد كه صورت علنى این سیاست دینى كه در تاریخ رقم خورد را باید تخریب قبور و بارگاه مطهر ائمه بقیع(ع) دانست. اكنون نیز این دولت‌ها سعى دارند در راستاى احیاى همین تفكرات گام برداشته و به بهانه اعتقادات مذهبى بى‌بنیان، قدرت سیاسى دولت‌هاى خود كه درحقیقت اجراى سیاست‌هاى دولت‌هاى سلطه طلب غربى و صهیونیستى هست را اجرا كنند و در این‌رابطه اعتقادات دینى بهترین حربه را به دست آنان مى‌دهد. چنان‌كه شكل‌گیرى گروه‌هاى تكفیرى و حمایت مالى و تسلیحاتى عظیم از آنان، به‌خوبى گویاى اعمال این سیاست شوم و مخرب است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: توجه به اهداف رژیم آل سعود در فاجعه تخریب بقاع متبركه بقیع در این زمان و هر زمان دیگرى این اهداف را هرچه بیشتر آشكار مى‌سازد و تبیین مى‌كند كه چگونه آنان با اقدامات شوم خود علاوه بر هتك حرمت اعتقادات شیعى، توطئه محو آثار اصیل اسلامى و پشتوانه‌هاى تاریخ اسلام را در دستور كار خود دارند چراكه هریك از این آثار به‌منزله سندى علیه اعتقادات واهى و نیز سیاست‌هاى شوم آنان براى تسلط بر دنیاى اسلام مى‌باشند.

/اسلام آبادخبر

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :