به گزارش کلهرنیوز ، هدایت حاتمی در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و فعالین صنایع دستی استان که امروز (۲۰ خرداد) برگزار شد، با اشاره به شکل گیری کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر در استان و با بیان اینکه اولین نشست این کمیته را هفته آینده با حضور پیشکسوتان صنایع دستی استان و مسئولین میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهیم داد، اظهارکرد: با راه اندازی این کمیته در تلاشیم تا درآمد و اشتغال را با هنر تلفیق کنیم که این موضوع کمک خواهد کرد تا هنرمندان ما در سطح بازارهای ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی حوزه‌ای نیست که برنامه بالادستی برای آن ارائه شود، عنوان کرد: هنرمندان پیشکسوت و فعالین این حوزه باید مشکلات، راهکارها وبرنامه های خود را به مسئولین اعلام کنند تا مسئولین دولتی نیز با در نظر گرفتن نظرات این افراد و تجزیه و تحلیل آنها، اقدام به برنامه ریزی اثربخش برای حوزه صنایع دستی کنند.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: البته دنیای امروز به سمتی می‌رود که دولت‌ها وظایف و فعالیت‌های خود را به تشکل‌های بخش خصوصی درحوزه های تخصصی واگذار می‌کنند، ما نیز می‌توانیم بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را از جمله در حوزه صنایع دستی به تشکل‌های بخش خصوصی واگذار کنیم که البته وجود چهره‌های ملی در برخی از تشکل‌های استان ظرفیت بزرگی است که به نقش آفرینی بیشتر این تشکل‌ها کمک می‌کند.

وی در ادامه لازمه رونق صنایع دستی استان را داشتن نگاه زنجیره ارزش به این حوزه دانست و تاکید کرد: اگر این نگاه به صنایع دستی استان وجود داشته باشد، تولید، تبلیغات، بازاریابی، فروش و … صنایع دستی استان در قالب یک زنجیره واحد دیده می‌شود و مشکلات این بخش رفع و شاهد رونق آن خواهیم بود.

حاتمی تاکید کرد: همچنین باید به برخی از شهرهای استان هویت ببخشیم، بگونه ای که هر شهر را در تولید یک محصول صنایع دستی با راه اندازی کارگاه‌های مختلف آن رشته برند کرده و در سطح ایران مطرح و سرآمد کنیم. همانند کاری که در شهر لالجین همدان اتفاق افتاده است.

وی همچنین بر لزم حضور هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی تاکید کرد و افزود: در نظر داریم از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان، منابع مالی مورد نیاز برای حضور هنرمندان صنعتگر استان در رویدادهای ملی و برون مرزی را فراهم کنیم تا بیشتر در این سطوح مطرح شوند.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه بر حمایت مجموعه مدیریتی استان از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: معتقدیم مشاغل خرد و خانگی که از دل فرهنگ و هنر جامعه بر می‌خیزد، می‌تواند یکی از زمینه‌های جدی درآمدزایی و اشتغال برای استان باشد، لذا دربحث پرداخت تسهیلات کمک‌های لازم را به این بخش خواهیم داشت.

وی همچنین از تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث سه بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌های روانسر، اسلام آبادغرب و صحنه خبر داد و افزود: برای احداث این سه بازارچه جمعاً سه میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم تا در سالجاری کلنگ احداث آنها به زمین زده شود.

منبع: ایسنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :