به گزارش کلهرنیوز از اسلام آبادخبر ، با تلاش پرسنل منابع طبیعی و نیروهای مردمی بسیج هلال احمر و دیگر ادارات آتش سوزی اراضی ملی پلاک لرینی و بره سیله در شمال اسلام آباد غرب مهار شد.

قنبری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آبادغرب در این رابطه گفت:  در حریقی که در مورخه ۹۸/۳/۲۶در اراضی ملی پلاک لرینی و بره سیله به وقوع پیوست مساحتی از اراضی طعمه حریق گردید که با وجود حضور به موقع پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آباد غرب و سایر ادارات خدمات رسان  و اهالی بزرگوار روستاهای اطراف(که از حمایت همه آنها قدر دانی میگردد)، حریق حادث شده با کمترین خسارت جدی به درختان جنگلی و در کمترین مساحت اطفاء گردید.

وی افزود: نکته حائز اهمیت ، این است که تکرار چنین مواردی با توجه به پوشش گیاهی امسال میتواند موجب بروز فاجعه زیست محیطی در شهرستان گردد.علی رغم انجام امور فرهنگی خاصی که در سال جاری در جهت ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان محقق شد ،بروز اینگونه حوادثی قابل قبول نخواهد بود.اگر افرادی خواسته یا نا خواسته باعث نابودی منابع طبیعی شوند نه تنها موجبات از بین رفتن زمینه حیات را فراهم میکند بلکه در صورت اثبات با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.به هر حال در همین فرصت از کلیه همشهریان گرامی تقاضا می شود تا در صیانت از انفال عمومی تلاش کرده و خود را در حفاظت از اراضی ملی سهیم بدانند.

آزادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت عباس(ع) سپاه ناحیه اسلام آبادغرب در همین رابطه اظهار کرد:  یگانهای امدادی از گردان بیت المقدس و حوزه حضرت عباس(ع) سپاه ناحیه اسلام آبادغرب. درکنار پرسنل منابع طبیعی، هلال احمرو نیروهای مردمی به تلاش جهت اطفای حرق پرداختند که عصر روز گذشته  پس از چندین ساعت تلاش با حدقل امکانات موفق به اطفاء حریق گسترده در مناطق حومه شمالی و بره سیله و لرینی اسلام آباد شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :