مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست از رها سازی سبزه ها و ماهی های سفره عید در طبیعت خودداری کنند و آنها را به اماکنی که به این منظور مشخص شده اند تحویل دهند.

به گزارش کلهرنیوز ، فریدون یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: برای جمع آوری سبزه ها در خروجی سراب نیلوفر، سراب قنبر، میدان امام حسین و میدان آزادگان با همکاری شهرداری از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب مکان های در نظر گرفته شده است.
وی از مردم خواست که ماهی های قرمز خود را به هیچ وجه در طبیعت رها نکنند چرا که این ماهی ها بومی استان کرمانشاه نیستند و موجب نابودی گونه های بومی می شوند.
یاوری گفت: برای جمع آوری ماهی ها مکان هایی در بوستان های شاهد، معلم، میدان آزادگان، حافظ و فردوسی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل محیط زیست کرمانشاه در ادامه از تهیه و توزیع بسته های آموزشی زیست محیطی به همراه کیسه های زباله تجزیه پذیر خبر داد و توصیه هایی نیز در خصوص اصول طبیعت گردی داشت.
او تاکید کرد که گردشگران از روشن کردن آتش در نزدیک درختان اجتناب کنند و هنگام ترک محل نیز از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.
یاوری همچنین از مردم خواست که از شکستن شاخه های نازک درختن و کندن بوته ها خودداری کنند چرا که به گفته او این بوته ها موجب قوام خاک هستند.
وی ادامه داد که مردم از رها سازی زباله در طبیعت اجتناب کنند ضمن اینکه در صورت کوه پیمایی از مسیرهایی تردد کنند که قبلا لگد کوب شده باشد و از لگدکوب کردن طبیعت بکر خودداری کنند و اینکه به آشیانه پرندگان دست نزنند.
یاوری ۱۳ فروردین را بهترین زمان برای آموزش صحیح طبیعت گردی و رفتار با طبیعت دانست و گفت: باید به شکلی به طبیعت مراجعت و آنجا را ترک کنیم که انگار در آنجا حضور نداشته ایم.
وی در پایان با اشاره به فصل رویش گیاهان دارویی و خوراکی تاکید کرد که افرادی اقدام به این کار کنند که آشنایی داشته باشند چرا که بسیاری از این گیاهان شبیه هم هستند و اینکه نباید آنها ریشه کن شوند.
مردم ایران بنا به رسمی دیرینه روز ۱۳ فروردین به طبیعت می روند و این روز در تقویم شمسی ‘روز طبیعت’ نامگذاری شده است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای اماکن گردشگری فراوانی است که امروز میزبان هزاران نفر از مردم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :