به گزارش کلهرنیوز ، محمدحسین صادقی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: تصدی رییس اقدامات جدیدی با عنوان سند تحول قضایی در حوزه های مختلف در دستور کار دارد و امیدواریم به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با این کار نزدیک شویم.

وی تعیین تکلیف پرونده های معوق و مسن و کاهش اطاله دادرسی را یکی از تاکیدات مسئولان جدید دستگاه قضا دانست و گفت: در کرمانشاه کارگروهی با عنوان کمیته پایش پرونده های معوق به ریاست رییس کل دادگستری تشکیل شده و تمام پرونده ها در تمام سطوح در حال رصد هستند، همچنین پرونده های پرونده هایی است که یکسال از تاریخ ثبت آن در سیستم ثنا گذشته و منتج به تصمیم نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۵۰ هزار فقره پرونده رسیدگی شده است، عنوان کرد: در استان ۴۵۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس تعیین شده در مشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: در سامانه ارزیابی آرا که به ابتکار رییس کل راه اندازی شده در مرحله تجدیدنظر آرا مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و در ارتقای کیفیت رسیدگی های قضایی می تواند اثرگذار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بیان داشت: از شهریور ۹۳ و زمان حضور رییس کل دادگستری در کرمانشاه با مداخله ستاد تالیف قلوب در پرونده های قتل عمدی ۱۱۴ فقره مصالحه انجام شد.

وی بیان داشت: در مورد تعیین تکلیف زندانیان معسر در پرداخت مهریه که توصیه شده بررسی شود ۱۶۰۰ نفر در زندان های کشور که ۸۰۰ نفر تعیین تکلیف و آزاد شدند و در کرمانشاه ۵۸ نفر زندانی مهریه داریم و محکومان مالی هم ۲۲۴ نفر هستند.

صادقی به پرونده های مهم سال جاری اشاره ای داشت و گفت: برخورد با فعالیت شرکت های هرمی در یونی فاینانس اعضا و سرشاخه های آن تحت تعقیب قرار گرفته اند، برای ۱۲ نفر از اعضای آن با عنوان اخلال در نظام اقتصادی کیفرخواست صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: برای ۱۹ نفر از باند اخذ رشوه در شهرداری های یکی از شهرستان ها قرار تامینی صادر شده و پرونده آماده ارسال است، شهردار از پذیرش سمت های دولتی تا زمان تعیبن تکلیف منع شده است.

وی تصریح کرد: پرونده آرکاخودرو با ۴۰۰ شاکی بود که با دو شعبه بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی پرونده با کیفرخواست با اتهام کلاهبرداری منجر به صدور حکم بدوی برای رییس این شرکت شده با یکسال حبس و پرداخت جزای نقدی حدود ۵ میلیارد تومان است.

صادقی در مورد پرونده قتل در مغازه ای در شهرک پردیس هم گفت: متهمین شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات به سرعت انجام و در کوتاهترین زمان ممکن تحقیقات تکمیل و به دادگاه ارسال می شود.

وی گفت: پرونده شرکت سکه به تهران ارسال شده و شکات باید منتظر باشند تا از طریق دادگستری تهران جزییات پرونده به اطلاع آنها برسد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: پرونده قتل آرامستان در سال ۹۶ در مرحله محاکمه است و صدور حکم با اولویت انجام می شود.

وی در وضعیت پرونده مورد مرگ کودک سه ساله در چمبشیر هم گفت: شهرداری کرمانشاه و آب منطقه ای به پرداخت دیه محکوم شدند در مرحله اجرای حکم است.

صادقی در مورد درخواست بانکها برای بیش از یک ضامن که خلاف بود بانکها ملزم شدند از محل پس انداز و جاری سیستم بانکی با یک ضامن باید می پرداختند با پیگیری دادسرا سازوکار نظارتی تعریف شده و باید اجرا شود و اگر افراد نسبت به عدم اجرای این موضوع اعتراضی دارند می توانند با بازرس مربوطه اطلاع دهند.

وی در مورد دلالی بازار دلار در خارج از بانکها نیز افزود: با اقدام مشترک تعزیرات، اجراییات، پلیس و دادسرا به صورت مستمر امر پاکسازی این مناطق انجام می شود.

صادقی اشاره ای به کافی شاپ های غیرمجاز داشت و گفت: اماکنی که به عنوان کافی شاپ و قهوه خانه فعالیت می کنند برخی از اینها کسبه محترمی هستند، اما اکثراً مجوز فعالیت ندارند که واحدهای نظارتی اصناف و پلیس اماکن باید از فعالیت این واحدهای صنفی فاقد پروانه جلوگیری کنند.

وی گفت: مطالبات چغندکاران از کارخانه قند بیستون با پیگیری دادستان طی روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز می شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در مورد پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان نیز اظهار داشت: در سه مرحله بیش از ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است با بیش از ۹۱۰۰ نفر تسویه شد و باقیمانده ۲۵۷۶ نفر هستند که تمام تلاش ما بر پرداخت مطالبات در اسرع وقت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خرید و فروش کارت سوخت ممنوع است و کارت افراد خاطی غیرفعال می شود.

حمایت دادستان کرمانشاه از کمپین «حمایت از مستاجرین»

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن حمایت از کمپین «حمایت از مستاجرین» این کار را یک اقدام خوب توصیف کرد و خواستار تداوم و پیگیری آن شد.

وی در مورد اجاره مسکن که بخشی از مطالبات مردم است که روند رشد غیرمتعارف داشته اند تاکنون چند جلسه برگزار شده و امروز هم در این خصوص جلسه ای برای بررسی این موضوع داریم.

دلالان و واسطه ها بیشترین نقش را در تشدید وضعیت مسکن دارند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: دلالان و واسطه ها بیشترین نقش را در تشدید وضعیت دارند، مشاورین املاک مجوزدار باید از وضعیت این افراد جلوگیری کنند از ادامه فعالیت مشاورین املاکی که به این افزایش ها دامن می زنند.

وی تصریح کرد: مسئولان استان به دنبال یک راهکار اساسی هستند که در سطح کلی بتوان برای محاسبه اجاره بها تصمیم گیری شود و این از طریق جلب نظر کارشناسی یا در نظر گرفتن درصد منطقی و متعارف می تواند پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها ممنوع است، گفت باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سگ گردانی با فرهنگ عمومی جامعه ما سنخیتی ندارد و این موضوع موجب اعتراض اهالی برخی از محله ها شده پلیس از طریق تذکر باید پیگیری کند.

صادقی همچنین از مردم خواست مراقب افرادی باشند که غصب عناوین دولتی می کنند یا خود را مورد نفوذ اعضای دستگاه قضا می دانند و این موارد را با ۱۵۸۰ گزارش کنند.

وی همچنین گفت: بر اساس ماده ۷۲ قانون آیین نامه کیفری مدیران اگر در حوزه مدیریتی آنها بزه و جرمی رخ دهد باید فوراً گزارش دهند.

تذکر تبلیغات زودهنگام به کاندیداهای انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بهره برداری غیرمتعارف از مجالس ترحیم برای افرادی که قصد حضور در انتخابات دارند را هم تذکر داد و.گفت: چون شانیت آن مجلس اقتضای دیگری دارد باید از این کارها دوری کنند.

وی همچنین بیان داشت: ساماندهی آبشوران که تردد مردم را دچار اشکال کرده باید تسریع شود.

در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر و بیمارستان اسلام آباد غرب که در زلزله تخریب شد هم به زودی به اطلاع مردم می رسد.

صادقی با رد موضوع تروریستی بودن قتل رییس پلیس آگاهی اسلام آبادغرب گفت: برخی از عاملان این قتل دستگیر شده اند و به صورت ویژه رسیدگی می شود.

مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :