به گزارش کلهرنیوز ، فرهاد شریفی ، با اشاره به اینکه در چند روز آینده و با آغاز فصل برداشت به طور طبیعی تعدادی از ملخ‌ها به مناطقی از شهر کرمانشاه مهاجرت می‌کنند اظهار داشت: این ملخ‌ها هرچند ممکن است سبب وحشت مردم شوند اما توسط دشمنان طبیعی شکار می‌شوند.

شریفی افزود: در آخر فصل که مزارع خشک می‌شوند، تعداد محدود ملخ‌های باقی‌مانده در مزارع به جای خنک و مناطق شهری مهاجرت می‌کنند اما نگرانی از این نظر وجود ندارد و این نوع ملخ‌های بومی تهاجمی نیستند و این روند طبیعی است.

وی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر حمله ملخ‌ها به باغات، زمین‌های توت‌فرنگی، گوجه و خیار در روستای شمشیر پاوه عنوان کرد: به دنبال این اخبار کارشناسان به منطقه اعزام شدند اما هیچ خبری از حمله ملخ‌‌ها نبود و در واقع این خبر صحت نداشت.

شریفی گفت: نوعی ملخ بومی با عنوان شکم‌ بادمجانی در برخی از مناطق استان از جمله پاوه هر ساله وجود دارد که عمر آن‌ها اکنون به پایان رسیده است و این نوع نیز جز مواردی انگشت شمار در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال در سطح ۱۳۵۰ هکتار از اراضی استان با این آفت مبارزه شد افزود: تراکم آفت ملخ شکم بادمجانی در امسال نسبت به سال گذشته کمتر بود و چون بعد از تخم‌گذاری از بین می‌روند اکنون به صورت محدود در استان مشاهده می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کارشناسان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی به صورت روزانه اراضی را در زمینه ملخ دریایی رصد می‌کنند گفت: هیچ نقطه‌ای از استان درگیر ملخ دریایی و ملخ‌های بومی همچون شکم بادمجانی نیست.

شریفی با بیان اینکه ملخ‌های بومی در مراتع هستند و خسارتی به اراضی و باغات وارد نمی‌کنند عنوان کرد: سم مقابله با این آفت به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :