به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آبادخبر ، اواخر اردیبهشت ماه ۹۸ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از راه اندازی پردیس سینمای اسلام اباد غرب خبر داد.

وی گفت: برای ساخت این پردیس ۱۰۰۰ متر زمین نیاز است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه پرداخت می‌کند و مابقی اعتبار آن یا باید از بخش خصوصی و یا از طریق اعتبارات عمرانی شهرستان تامین شود.

پرویز رزم دیده رئیس شورای شهر اسلام آباد غرب با اشاره به اهمیت آین اتفاق مهم گفت: از ساخت این پردیس سینمایی استقبال می‌کنیم و زمین لازم را برای آن اختصاص خواهیم داد.

حمیدی تبار شهردار اسلام آبادغرب نیز در این دیدار گفت: برای ساخت این پردیس سینمایی سه نقطه را به ترتیب اولویت پیشنهاد می‌دهم.

امروز پنج شنبه ۱۳ تیر ماه ۹۸، مظفر تیموری معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی جشنواره ملی تئاتر مرصاد در فرمانداری اسلام آبادغرب،  با نوید دادن یک خبر خوش برای مردم شهرستان از از اختصاص اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی  جهت راه اندازی پردیس سینمایی اسلام ابادغرب خبر داد.

تیموری در حاشیه این جلسه  گفت: هفته گذشته اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت راه اندازی پردیس سینمایی اسلام ابادغرب اختصاص یافت.

وی افزود: شهرستان اسلام آبادغرب یکی از پر جمعیت ترین شهر های استان کرمانشاه است که مردم آن علاقه فراوانی به سینما دارند و به همین جهت راه اندازی پردیس سینمایی به این شهرستان تخصیص یافت و با مساعدت شهرداری و شورای شهر اسلام آبادغرب پس از معرفی مکان و اجرای کمیسیون ماده ۵ مقدمات کار انجام خواهد شد.

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تقدیر از روسای ادارات و مدیران شهرستان بخاطر حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری گفت: اسلام آبادغرب یکی از شهرستان های پویا و فعال  در عرصه هنری بوده و این مرهون کمک و حمایت مدیران دستگاه های مختلف شهرستان است.

وی یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد را یکی از رویدادهای مهم در اداره کل استان دانست و بیان داشت: این برنامه در سال ۹۸ در اولویت برنامه هاست و در این راستا تاکنون تعیین داوران یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد انجام شده است.

تیموری ایجاد یک پلاتو تخصصی  و اختصاص تجهیزات برای گروه های نمایشی شهرستان را از آثار و برکات جشنواره ملی تئاتر مرصاد در سال گذشته دانست و گفت:  ساخت فیلم سینمایی نیمروز ۲ در خصوص جنایات منافقین، از اتفاقات خوب فرهنگی سال گذشته بود که در این منطقه رخ داد.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :