به گزارش کلهرنیوز ، علی محمدی ، با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ و با تشکیل کمیسیون بهبود فضای کسب و کار در استان کرمانشاه روی ۲۸ مؤلفه فضای کسب و کار برنامه‌ریزی شد عنوان کرد: استان کرمانشاه در پایان سال ۹۶ از نظر فضای کسب و کار جزو استان‌های آخر کشور بود و در پایان سال گذشته هشت پله بهبود یافت.

محمدی با بیان اینکه بخشی از شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار مربوط به عملکرد دستگاه‌ها، نحوه مالیات ستانی، تسهیلات بانکی و بی‌ثباتی قوانین و مقررات است گفت: رویه‌های کاری باید به بهترین نحو اجرا شود که سرمایه‌گذاران از استان فراری نشوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کسب رتبه فضای کسب و کار در استان نیازمند زمان بسیاری است عنوان کرد: تلاش می‌شود ارتباط سرمایه‌گذار با حوزه کارشناسی دستگاه به صفر برسد و سرمایه‌گذار از طریق پنجره واحد تازه راه‌اندازی شده درخواست بدهد و از این طریق نیز مجوز را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار از جمله فرهنگ کار نیازمند اقدامات فرهنگی و زمانبر است گفت: مهمترین اصل برای سرمایه گذار زمان است و به هر میزان زمان صدور مجوز کاهش یابد بهبود فضای کسب و کار سریعتر حاصل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه بیان کرد: سیستم بانکی استان در چند سال گذشته همکاری لازم را در زمینه زلزله، تسهیلات اشتغال و اشتغال روستایی داشته‌ است اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

محمدی با اشاره به اینکه نمی‌توان ادعا کرد که نحوه مالیات‌ستانی کاملا صحیح انجام می‌شود و فرار مالیاتی وجود ندارد گفت: ممکن است نواقصی در قوانین وجود داشته باشد و در برخی موارد قوانین مخل حضور سرمایه‌گذاران هستند و در این راستا هیئتی برای شناسایی این قوانین تشکیل شده است

تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :