به گزارش کلهرنیوز  ، نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز دوشنبه با حضور مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

علیرضا تخت شاهی در این آئین اظهار داشت: در راستای سیاست وزارت نیرو جهت تأمین انرژی از منابع تجدیدپذیر و الزام دولت مبنی بر تأمین ۲۰ درصد از برق ساختمان‌های اداری دستگاه‌های دولتی از انرژی‌های پاک شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اولین دستگاه دولتی بود که نسبت به این مهم اقدام کرد و موفق شد.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با توان تولید ۱۶ کیلو وات و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۵ میلیون تومان احداث و راه اندازی شده است.

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه با بیان اینکه با این روش می‌توانیم ۲۰ درصد انرژی مصرفی ساختمان را از انرژی پاک تأمین کنیم بیان داشت: یکی از مزیت‌های اصلی این نیروگاه مدیریت سبز است که سالیانه از تولید ۲۰ تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

1

این مسئول خاطر نشان کرد: برای افتتاح این نیروگاه ۴۹ عدد پنل خورشیدی ۳۲۵ واتی با پایه‌های ضدزنگ گالوانیزه گرم و یک دستگاه اینورتر ۵ کیلو واتی، تابلو برق حفاظتی، سیم و کابل به کار رفته است.

تخت شاهی ادامه داد: امسال بر اساس صورتحساب‌هایی که شرکت توزیع برق صادر کرده است علیرغم اینکه در سال ۹۷ با افزایش تعرفه مواجه بودیم نه تنها ما در برق مصرفی رشد نداشتیم بلکه ۲۵ درصد در مصرف و هزینه‌های ریالی شاهد کاهش بودیم.

وی تصریح کرد: امسال در صدد هستیم که این میزان را به ۵۰ درصد برسانیم.

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه بیان داشت: تمام تلاش ما این است تا از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به نحوه مطلوبی در راستای صرفه جویی، بهر وری بیشتر و اشتغالزایی و تأمین منابع مالی استفاده کنیم.

 

مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :