به گزارش کلهرنیوز ، محمود حجتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: صادرات نخود از امروز آزاد شد.

حجتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و روشن شدن آن بعد از تحریم‌ها گفت: مقاوم کردن اقتصاد جزو بدیهیات کار است که از دیرباز باید به آن پرداخته می‌شد.

وی عنوان کرد: در اردیبهشت سال گذشته به‌خاطر برخی نقاط ضعف در گوشه و کنار ناملایماتی در اقتصاد کشور ایجاد شد و اکنون با وجود افزایش فشارها و وسعت جنگ اقتصادی آمریکا ثبات نسبی ایجاد شده است.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با بیان اینکه استان کرمانشاه مزیت‌های بسیاری از جمله همسایگی با کشور عراق، تجارت، زیرساخت‌های مناسب، گردشگری و زیبایی‌های طبیعی دارد گفت: زمینه‌هایی در استان وجود دارد که مغفول واقع شده و باید معرفی شود.

حجتی با اشاره به اینکهمتوسط بارندگی استان کرمانشاه دو برابر کشور است افزود: استان کرمانشاه از نظر آب و خاک نمونه است و  و تنها استانی است که غنی‌ترین خاک کشور را دارد و نزدیک به یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی گواهی بر این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر گلخانه بسیار عقب است بیان کرد: کشور دو چالش بزرگ اشتغال و کمبود آب دارد و گلخانه به بهترین نحو پاسخی مثبت برای این دو معضل دارد و بنابراین باید در این راستا اقدامات مؤثرتری انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقبال مناسبی در زمینه گیاهان دارویی از جمله زعفران ایجاد شده است گفت: رطوبت در استان بالا است و پیاز زعفران آسیب‌پذیر است و بنابراین اقلیم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص آب‌ها با خشک دستی انجام شده است زیرا سال‌ها بحران آب وجود داشت افزود: زمان طرح‌ آب‌های مرزی ۸۰۰ هزار هکتار اعلام شد که در موافقت‌نامه سال ۹۲ به ۶۰۰ هزار هکتار و بعد به ۴۰۰ هزار هکتار رسید و در روزی که مقرر شد این میزان تحویل ما شود ۴۰۰ هزار هکتار با سیستم آبیاری تحت فشار به ۲۰۰ هزار هکتار رسید.

حجتی گفت: بازیافت‌ها و آب‌های محلی ظرفیت‌های جدید و عامل توسعه هستند که در تخصیص آب مدنظر قرار نگرفته‌اند و باید روی آن کار کرد با توجه به اینکه سهم اراضی آبی استان نسبت به کل کشور پایین است.

وی بیان کرد: از گذشته در طول تاریخ طبیعت حفظ شده و حداقل تخریب وجود داشته است و نگرانی برای ایجاد معادن خراسان از منابع طبیعی است که نسل‌های آینده از این نعمت بی‌بهره نمانند.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور  گفت: باوجه به توانمندی و ظرفیت کشور شعار ما می‌توانیم تحقق یافتنی است.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :