به گزارش کلهرنیوز  ، سید قاسم جاسمی عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:یکی از ۳ سهم بخش عمده اقتصاد کشور بخش تعاونی هاست که بر اساس قانون برنامه توسعه تا پایان برنامه پنجم تعاونی ها باید ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را رقم بزنند.

وی افزود: در حالی که از برنامه ششم هم ۲ سال می گذرد اما در کل کشور و استان کرمانشاه بیش از ۵ تا ۶ درصد بیشتر نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان کرمانشاه حدود ۱۷۰ هزار نفر جوان تحصیل کرده بیکار در استان کرمانشاه داریم که نیازمند کار هستند.

جاسمی بیان داشت: از ظرفیت های علمی استان در سطح ملی و استانی استفاده بیشتری شود.

برای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از طرف دولت تدبیری شود

احمد صفری دیگر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ما باید کاری کنیم که شان و منزلت کارگران را حفظ کنیم و با تلاش های صورت گرفته این مهم محقق شده است.

این مسئول افزود: انتظار می رود برای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از طرف دولت تدبیری شود که آمار بیکاری استان از این بیشتر افزایش نیابد.

صفری اظهار داشت: نسبت به میانگین کشور آمار بیکاری استان ما ۲ برابر است که برای ما قابل قبول نیست و شرمسار مردم هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای پتانسیل های بالقوه است از جمله بازارچه های مرزی همچون پرویزخان، خسروی و … که از این فرصت ها در خصوص صادرات باید استفاده شود.

وی گفت: در سالهای گذشته از طرف استاندار کرمانشاه با وزارت کشور هماهنگ شد که ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد بازارچه مرزی برای استان صرف شود اما  فقط ترافیک و تصادفات آن به ما رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی در طول این دولت جذب سرمایه گذار خارجی نداشتیم و علت این بابد توسط کارشناسان بررسی و تسبت به رفع آن تدبیر شود.

صفری اذعان داشت: با پرداخت وام و تسهیلات اشتغالزایی و مساعده در بخش اعتبارات روستایی می توانیم مهاجرت معکوس را رقم بزنیم که امیدواریم نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشید.

بخش خصوصی وارد عمل شود

شهاب نادی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در حالی که قول داده شد ۴۰۰ میلیون تومان به منطقه اورامانات برای حمایت از مددجویان بهزیستی اختصاص یابد، پس از دو ماه نامه نگاری هنوز مبلغی واریز نشده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شرکت شستا در استان کرمانشاه باید وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید مدیران بخش خصوصی تقویت شوند.

نادری گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای برون رفت از وضعیت فعلی بخش خصوصی می‌تواند وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در منطقه اورامانات نیروی کارآمد و متخصص و توانمند نداشتیم مسئولان می‌توانستند از دیگر نقاط برای این منطقه نیرو جذب کنند اما اینک ما از نیروهای توانمندی برخوردار هستیم که حتی حاضرند در کارهای خدماتی به کارگیری شوند و این برای ما پذیرفتنی نیست که از دیگر نقاط جذب نیرو انجام شود.

مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :