به گزارش کلهرنیوز ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد اظهار داشت: ایران ۴۰ سال گذشته را آمریکا را تخلیه و امتحان کرده است زیرا از زمان مصدق تاکنون سر ایران کلاه گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: ملت و دولت حق مذاکره با آمریکا را ندارند زیرا آمریکا ۷۰ سال گذشته را مردود شده و خیانت کرده و آخرین امتحان او برجام بود که بدون اعتنا به کشوری تمام تعهدات را زیر پا گذاشت بنابراین با این افراد نمی‌توان مذاکره کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه بنابر بیانات مقام معظم رهبری تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم و جوانان است گفت: در جنگ هیچکس به کشور کمک نکرد و با اتکا به خود پیروز شدیم و در نتیجه امروز در منطقه همه در ظاهر و باطن مطیع ایران هستند.

علما با بیان اینکه فناوری هسته‌ای کار آسانی نیست اما جوانان ما آن را انجام دادند بیان کرد: جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری است زیرا تمام استان‌ها ظرفیت‌های خاص خود را دارند و به طور نمونه ۹۰۰ هزار هکتار اراضی و آب در استان کرمانشاه وجود دارد که دولت باید زیرساخت آن را برای جوانان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه هدف آمریکا از مذاکره تحمیل نظرات خود بر ما است و دشمن همین را از ما می‌خواهد افزود: آمریکا برای اعمال فشار در حین مذاکره ما را تحریم کرد بنابراین نباید به بیگانه اعتماد کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی، جمهوری مؤمنان است و براساس قرآن کفر بر مومن سلطه ندارد گفت: فرهیختگان و سیاستمداران دنیا به تصمیمات و حرکات و نشست و برخاست ما توجه می‌کنند و باید مراقب بود که عزت مدنظر مقام معظم رهبری حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور آغاز جنگ تحمیلی است گفت: صدام جنگ را بر ما تحمیل کرد و ما از خود دفاع کردیم و این ایستادگی تمام ملت بود بنابراین مقاومت جواب می‌دهد.

علما با بیان اینکه هرچند خانواده‌ها فرزندان خود را فدا کردند اما امروز صاحب قدرت هستیم افزود: امروز ایران در دنیا مطرح است و به تعبیر مقام معظم رهبری این جنگ یک گنج بود که اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است و رؤسای قدرت حرف‌های خود درباره ایران پس می‌گیرند بیان کرد: این ناشی از عظمت و قدرت ملت است که سختی را تحمل کردند و در نتیجه اسلام امروز در سراسر دنیا سربلند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز حرف اول را در دنیا مقام معظم رهبری با پشتوانه مردم می‌زند گفت: ملت ایران بالاترین نمونه مقاومت را به دنیا نشان دادند.

تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :