به گزارش کلهرنیوز ، پیش از ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش حمیل با محوریت اربعین و مشکلات فرهنگی منطقه با حضور مسئولین شهرستان در محل بخشداری حمیل برگزار شد.

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در این جلسه اظهار کرد: امام حسین(ع) برای خدا رفت و خداوند هم از نهضت ثارالله محافظت می کند، اگر مسئولین در اربعین پای کار بیایند برای سعادت خود می آیند و اگر هم نیایند خودشان ضرر کرده اند، ۱۴۰۰ سال است که حاکمان ظالم خواسته اند مانع برگزاری مجالس امام حسین (ع) شوند و امروز شاهد برگزاری هیئت های عزاداری در قلب اروپا هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادامه داد: مردم محوری اصل اساس موکب هاست اما آماده سازی زیر ساخت ها وظیفه نظام و ادارات است که باید تسهیل گری و خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه؛ تاکنون ۵ موکب در شهر حمیل اعلام آمادگی نموده اند، گفت: آماده سازی زیر ساخت هاجهت خدمت با زوار اعتاب مقدسه اجری بی بدیل دارد.

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه اظهار داشت: بخش اعظم برنامه ها از طریق کارگروهی انجام می گیرد و کمیته های متعدد ستاد اربعین موظفند برهمه شهرستان نظارت داشته باشند.

وی افزود: بخش حمیل از بخش های نیازمند توسعه است و دیدگاه توسعه با تفکر توسعه در این بخش باید حاکم شود.

حیدری با تاکید بر امنیت ترافیکی گفت: پلیس راه، راهور، راه و شهرسای و راهداری کمک نمایند تا مشکلات راهها برطرف شود و ایمنی راهها مد نظر قرار داده شود و از ظرفیت شورای اداری جهت پوشش خلاءها استفاده شود.

گفتنی ست؛ در ابتدای این جلسه ناصری بخشدار حمیل و جلوند شهردار حمیل به تشریح برخی تجربیات پذیرایی از زوار اربعین در سال های گذشته پرداخته و برخی مشکلات، راهکارها و پتانسیل های منطقه نیز بیان گردید.

همچنین قلمزن رییس آموزش و پرورش، گراوند رییس دادگستری ،خدرویسی رییس کمیته امداد، جعفری نماینده اداره ورزش و جوانان بخش حمیل و سرهنگ غلامی فرمانده پلیس راه حمیل پلدختر در این جلسه به بیان گزارشاتی از حوزه خدمتی خویش و مشکلات موجود پرداختند.

مسئولین شهرستان نیز در این جلسه در خصوص مشکلات مطرح شده به بیان پیشنهادات و تبادل نظر پرداختند.

/اسلام آبادخبر

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :