به گزارش کلهرنیوز ،  به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند د ر نشست شورای عشایری استان اظهار داشت: نشست شورای عشایری استان در میان بزرگان و نمایندگان این قشر تولیدکننده و تلاشگر برگزار شده است تا مشکلات آن ها بی واسطه و مستقیم توسط خود آن ها مطرح شوند.

وی افزود: از قدیم‌الایام با سبک زندگی عشایری آشنا بوده‌ام و با دشواری ها و مشکلات این عزیزان بیگانه نیستم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زنجیره از پشم تا فرش با تعریف جایگاه عشایر باید تشکیل شود، عنوان کرد: روغن کرمانشاهی یکی از محصولات مهم عشایری است که باید برای برندینگ بهتر آن برنامه ریزی شود.

این مقام ارشد استان بیان داشت: ۱۱ کانکس مدرسه سیار جهت آموزش عشایری در اختیار آنها قرار می گیرد.

بازوند تصریح کرد: مراتع استان قابلیت بسیار زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارند و اجرای این طرح‌ها با مشارکت عشایر کاملا امکان پذیر است.

وی ادامه داد: بسیاری از گردشگران دوست دارند به جای مکان‌ها و هتل‌های لاکچری، از زندگی عشایری و سنتی بازدید کنند و این سبک زندگی برای آن‌ها از جذابیت‌های فوق العاده‌ای برخوردار است.

گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید برای توسعه این بخش برنامه ریزی کند.

این مسئول با بیان اینکه اداره منابع طبیعی با عشایر همراه باشد و به آن ها کمک کند، افزود:عشایر یک قشر تولید کننده است و کمک به عشایر در واقع کمک به رونق تولید کشور است.

بازوند ادامه داد: مشکلات تردد عشایر استان به مناطق گرمسیری ایلام را با استاندار این استان مطرح و حل و فصل می کنیم.

وی گفت:تسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود تا معلوم شود به دست عشایر واقعی رسیده است.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :