به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محسن مفید در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از پیشنهاد ۱۰ نفر برای تعیین اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: مجموعه هیئت نظارت مرکزی از بین ۱۰ نفر پیشنهادی، ۵ نفر را انتخاب و معرفی می کنند.

وی افزود: هم اکنون هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور در حال بررسی نفرات پیشنهادی است تا ۵ نفر اعضای اصلی را انتخاب کنند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه ادامه داد: پس از معرفی و تایید افراد مذکور برای آنها حکم مربوطه صادر خواهد شد و این افراد به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات پیش رو نظارت خواهند کرد.

این مسئول گفت: با توجه به پروسه ای که باید به این منظور طی شود، احتمالا این موضوع تا پایان هفته جاری از این نظر تعیین تکلیف شده و افراد مذکور معرفی و اعلام شوند.

وی در خصوص اینکه افراد مذکور براساس چه معیاری انتخاب و معرفی می شوند، گفت: براساس قانون این افراد باید در مرحله اول معتمد مردم باشند و پس از آن نیز از نظر شهرت انقلابی و شهرت تدینی حسن ظاهر را داشته باشند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: این افراد همچنین باید نگاه انقلابی و جهادی داشته و در عین حال حتی المقدور از کسانی باشند که پیش از این سابقه برگزاری انتخابات را داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: در این دوره با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری تلاش شده است تا نیروهای جوان که سابقه حضور در هیئت های نظارت را هم داشته باشند، را در کنار افراد باسابقه از این نظر نیز  قرار دهیم و آنها را نیز پیشنهاد کنیم که یک کادرسازی هم برای هیئت های نظارت ادوار بعدی هم کرده باشیم.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :