به گزارش کلهرنیوز  و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: اخیرا فردی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که اکانت شبکه اجتماعی اینستاگرام وی هک و فرد هکر با ارسال پیام برای فالورها درخواست مبالغی وجه کرده است.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا به جرم خود اعتراف و عنوان کرد از دو سال قبل به کار فیشینگ مشغول و توسط فردی ناشناس که ادمین گروه و کانال تلگرامی رادیو فیشینگ است، با روش‌های این جرم آشنا شده است.

 رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه عنوان کرد: با اعتراف مجرم پرونده جدیدی در پلیس فتا استان تشکیل و کارشناسان با بررسی کانال یاد شده متوجه شدند بیش از ۱۵۰۰ نفر عضو فعال داشته و ادمین و سایر اعضا به صورت گسترده در زمینه فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی فعالیت دارند.

وی یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا ادمین و ایجاد کننده کانال شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی گروهی از ماموران به محل زندگی متهم در یکی از شهرستان‌های استان اعزام و او را دستگیر کردند.

این مسئول تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و ۳ نفر دیگر از همدستان خود را نیز معرفی کرد و آنها نیز با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

 رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه همچنین با توصیه به شهروندان در خصوص اینکه اگر قصد خرید اینترنتی دارند به محض اتصال به درگاه بانکی صحت و آدرس آن را بررسی کنند، افزود: یکی از مشخصات درگاه های بانکی آدرس این است که باید در ابتدا نام بانک و سپس shaparak.ir وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: افرادی که در حوزه سایبری فعالیت می‌کنند لازم است مشخصات فرد آگهی دهنده مانند شماره ملی، تلفن ثابت و … را دریافت و از صحت آدرس سایتی که قرار داده‌اند مطمئن شوند.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :