به گزارش کلهرنیوز  ، پرویز توسلی‌زاده در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت آرامش برای فعالان اقتصادی اظهار داشت: فردی که فعالیت اقتصادی و صنفی انجام می‌دهد نباید احساس ناامنی کند و دغدغه امنیت و آرامش از بعد جانی، مالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که کار فعالان اقتصادی را سخت، اقتصاد را نابود و منابع را تباه می‌کند وجود فساد اقتصادی است عنوان کرد: با این موضوع به صورت جدی برخورد می‌شود و در مبارزه با فساد اقتصادی هیچ اغماضی نخواهیم داشت.

توسلی‌زاده گفت: یکی از منافذ بروز فساد سخت‌گیری دستگاه‌ها است زیرا این سخت‌گیری فرد را ناچار می‌کند دنبال واسطه برود و حتی گاهی پول پرداخت کند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به لزوم تسهیل‌ امور از سوی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌هایی همچون بانک، ثبت اسناد افزود: چنانچه دستگاه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، بسیاری از مشکلات کنونی وجود نخواهد داشت.

توسلی‌زاده از برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل خبرداد و گفت: با هر مدیری که قصور داشته باشد بر اساس قانون برخورد خواهد شد و این امر نیز پذیرفتنی نیست که کارشناسان یک دستگاه منافع شخصی خود را بر منافع عمومی و شرعی ترجیح دهند.

وی بیان کرد: دستگاه قضا برای کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال آمادگی کامل دارد و از این پس هر ۴۵ روز یکبار نشست‌های مشترکی برگزار خواهد شد و در سایر زمان‌ها نیز از احوال فعالان اقتصادی بی خبر نخواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به طرح هولوگرام‌دار شدن قراردادها در بنگاه‌های معاملات املاک اشاره کرد و افزود: حدود ۲۲۰۰ بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه وجود دارد که بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از قراردادهایی است که در همین بنگاه‌ها نوشته می‌شود.

وی بیان کرد از امروز تمام بنگاه‌ها موظف هستند برای ثبت قرارداد هولوگرام داشته باشند و هر بنگاهی که این موضوع را رعایت نکرد، باید بدون اغماض تعطیل شود./تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :