به گزارش کلهرنیوز ، حسن عزیزی ، اجرای طرح یارانه دستمزد را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه اشتغال  است و با اجرای آن دراستان به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می‌دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

وی هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف اجرای طرح یارانه دستمزد است.

عزیزی با اشاره به اینکه مسأله اصلی کشور، اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است عنوان کرد: سهم استان کرمانشاه از طرح یارانه دستمزد ۲۰۲۷ نفر است که در شهرستان کرمانشاه ۱۰۹۸ نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد از سهمیه ابلاغی به استان را شامل شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیکاری اصلی ترین چالش استان کرمانشاه است بیان کرد: مرکز آمار ایران اعلام کرده  استان کرمانشاه در پایان تابستان سال جاری با نرخ بیکاری ۴ درصد مواجه است که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری بوده است.

مدیر کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در بین استان‌های کشور در رتبه ششم از نظر بیکاری قرار دارد عنوان کرد:  نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی همچنان بالاست و فرصتی است که اگر به خوبی از ظرفیت‌های آن استفاده شود می‌تواند برای هزاران فارغ التحصیل شغل ایجاد کند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه  با اشاره به اینکه سامانه جامع روابط کار در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود در فاز اول سامانه سامانه جامع روابط کار در استان کرمانشاه ۱۴۰هزار نفر ثبت نام کنند و از این پس کارگران و کارفرمایان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه آسانتر به خدمات حوزه خود دست پیدا کنند.

عزیزی عنوان کرد: کارگران و کارفرمایان پس از مراجعه به دفاتر خدمات پستی پس از ثبت اطلاعات، شناسه منحصر به فرد خود را دریافت کرده و از این پس برای دریافت خدمات می‌توانند با وارد کردن این شناسه به سامانه شخصی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه درج در سامانه برای استفاده کارگران و کارفرمایان از خدمات روابط کار و وزارت خواهد بود خاطرنشان کرد: مدارک شناسایی شامل شناسنامه وکارت ملی است که کارفرمایان به مراکز پیش‌خوان یک شناسه معرفی خواهند نمود در صورتیکه کارگران نیاز به معرفی محل کار خود در کارگاه و یا کارخانه نیستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در فاز اول سامانه سامانه جامع روابط کار در استان کرمانشاه ۱۴۰هزار نفر ثبت نام کنند.

عزیزی گفت: جشنواره امتنان استان کرمانشاه در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار همانند سال‌های گذشته از طریق معاونت اجتماعی و فرهنگی و اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در استان‌ها از طریق معاونت اجتماعی ادارات کل  برگزار می‎شود./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :