به گزارش کلهرنیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه شنبه ۱۲ آذر ماه ۹۸ به منظور بررسی طرح احداث سینما امید در شهرستان اسلام آبادغرب، وارد این شهر شد.

رمضانعلی حیدری خلیلی در سفر خود به شهرستان اسلام آبادغرب در معیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه، فرماندار، شهردار،اعضای شورای شهر اسلام آبادغرب و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، از دو محل زمین های مشخص شده در شهر اسلام آبادغرب جهت پردیس سینما امید بازدید نمود که با وصف سخنان کارشناسی شهردار و دیگر مسئولین شهرهیچ کدام از دومکان مشخص شده مورد تأئید ایشان قرار نگرفت و در نهایت بنابر پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور از قسمت هایی از پارک ملت (فرمانداری) بازدید بعمل آمد که این مکان مورد تأئید وی قرار گرفت که به گفته شهردار و رئیس شورای شهر اسلام آبادغرب حاضر در جلسه، تأئید این مکان نیاز به مصویه کل اعضای شورای شهر دارد.

براساس این گزارش تفاهم نامه ای با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت سه جانبه میان سازمان شهرداریهای کشور، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردای اسلام آبادغرب به امضا رسید تا در زمینی در انتهای پارک ملت پردیس سینمایی امید احداث شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی به امضای شهرداری اسلام آبادغرب و سازمان سینمایی کشور رسید.

حیدری هدف از این سفر را فراهم کردن شرایط جهت احداث زیرساخت های مهم سینما در شهر منتخب استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: انشاءالله بتوانیم با برنامه ریزی شاهد بهره برداری از پردیس سینمایی امید در اسلام آبادغرب باشیم که این پردیس سینمایی سه سالن سینما خواهد داشت و در یکی از پارک های مرکزی شهراحداث خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه علاوه بر سازمان سینمایی، سازمان شهرداری های وزارت کشور، فرمانداری شهرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه  و شهرداری اسلام آبادغرب می باشد و محوریت احداث پردیس سینمایی امید، شهرداری اسلام آبادغرب به نمایندگی از مردم خواهد بود و دیگر دستگاه های مذکور نقش حمایتی در این پروژه خواهند داشت.

حیدری گفت:  یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی به این پروژه اختصاص خواهد یافت، که ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان شهرداری های وزارت کشور کمک بلاعوض خواهدشد و علاوه بر این هزینه طراحی سازه و تهیه نقشه  با سازمان سینمایی کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: معماری این پروژه در زمره طرح های زودبازده طراحی شده و پیش بینی ها در این است پس از تهیه نقشه و تشریفات تعیین پیمانکار، ظرف ۶ ماه عملیات اجرایی این پروژه اتمام و به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: با احداث پردیس سینمایی امید یک مزیت به مزیت های این شهر اضافه خواهد شد و اسلام آبادغرب با بهره برداری از این پروژه شایستگی این را خواهد داشت که میزبان جشنواره های منطقه ای و ملی در حوزه سینما و صنعت تصویر باشد و این اقدام در راستای شایستگی این شهر بوده چون دومین شهر بزرگ استان کرمانشاه است و مردم هنر دوستی در این شهر داشتیم که بدرستی مبتنی بر شاخص ها و بعنوان بیست و دومین شهر کشور جهت احداث پردیس سینمایی امید انتخاب شده و انشاءالله این پروژه در این شهر به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار اسلام آبادغرب نیز ضمن خیرمقدم به مسئولین  اظهار کرد: با توجه به موقعیتی که اسلام آبادغرب بعنوان محور غرب استان کرمانشاه دارد و توقع داریم به منظور ارتقاء شاخص های فرهنگی و عمومی توسعه زیرساخت های سینمایی در شهرستان ، در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گیرد.

وی افزود: کارهای خوب فرهنگی با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرستان برگزار شده که از شاخص ترین این برنامه های می توان جشنواره ملی تئاتر مرصاد و پایتخت کتاب نام برد.

جهانبخش حیدری با تأکید بر توسعه مولفه های فرهنگی، گفت: تلاش داریم تا ظرفیت سازی لازم صورت گیرد و مردم در کنار پارک ها از محیط های فرهنگی استفاده نمایند.

مقرر گردید ظرف ۲۴ ساعت آینده جلسه فوق العاده  اعضای شورای شهر درخصوص اختصاص بخشی از زمین پارک ملت جهت احداث پردیس سینمایی اختصاص یابد، به گفته مسئولین حاضر در این جلسه درعدم تصویب این مکان جهت احداث این پروژه، طرح احداث پردیس سینمایی به یکی دیگر از شهرهای استان کرمانشاه واگذار می شود./اسلام آبادخبر

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :