به گزارش کلهرنیوز، حسین منصوری رئیس امور آب شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر، اظهار کرد: رودخانه راوند در جاهایی که نیاز به لایروبی داشته حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد کاملا انجام شده و نزدیک به ۳۰ درصد ازپل جایگاهCNG که به پل کمربندی وصل می شود تا چند روز دیگر لایروبی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: بر اساس فرایندی که ساله گذشته  انجام شده مشکلاتی برای اهالی محل های که در مسیر رودخانه هستند با توجه به سیل اخیر پیش آمده امور آب منطقه ای تصمیم گرفته هر جا نیاز به لایروبی باشد توسط آب منطقه ای بر حسب دستوری که به امور آب شهرستان داده میشود لایروبی انجام شود.

 منصوری در ادامه گفت: ما اکنون بر حسب دستوری که آب منطقه‌ای داده سراب شیان تا قلعه شیان را به مدت ۱۱ روز لایروبی انجام داده‌ایم ، نقاط حادثه خیز روستای گراوند نیز لایروبی شده و کانال فصلی روستای زعفران که همیشه زمین های آن به زیر آب فرو می رفت کلاً لایروبی انجام گرفته همچنین  زعفران سفلی کاملاً و باریکه نظام و مقداری از رودخانه بین روستاهای خمارتاج و زعفران نیز لایروبی انجام داده ایم.

رئیس امور آب شهرستان بیان داشت: در بخش مرکزی اسلام‌آباد غرب نیز امیرآباد خان منصور و چقاجنگا که دارای رودخانه فصلی میباشند، امیرآباد خان منصور و چشمه ولگه سرچشمه آنها می باشد و کل زمینهای آن به زیر آب فرو می‌رفت کاملاً لایروبی شده و مشکل اساسی آن منطقه نیز کاملا حل شده است.

مهندس منصوری درادامه اظهارداشت: در بستر رودخانه راوند که در سال های گذشته امور آب آن را ساماندهی کرده و نیاز به لایروبی دارد از پل بیمارستان شروع و به پل جایگاهCNG منتهی می شود از یک هفته گذشته تاکنون توسط اداره آب شهرستان وبا هزینه این اداره انجام می گیرد و هزینه آن از لحاظ سوخت گازوئیل و غذای کارگران و بیل مکانیکی را اداره آب متقبل می شود.

 منصوری در پایان گفت: لایروبی ازپل پشت اداره آب شروع شده وبه پل بیمارستان اسلام آبادغرب وصل میشود ومادرصدد هستیم لایروبی به طور کامل انجام شود تا اگر زمانی سیلاب به وجود آمد مشکلی برای اهالی محله های حاشیه رودخانه به وجود نیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید :